Stavební práce na brněnském dolním nádraží, které chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nachystat na velkou výluku hlavního nádraží především v příštím roce, se opozdí.
Nezačnou 1. dubna kvůli tomu, že antimonopolní úřad řeší podnět proti podmínkám zadávacího řízení, řekli dnes mluvčí SŽDC Kateřina Šubová a mluvčí úřadu Martin Švanda. SŽDC očekává zpoždění čtyři až šest týdnů bez zásadního vlivu na další plánované opravy.
Na dolním nádraží musí stavaři postavit podchod a udělat nástupiště, aby mohli železničáři odbavit více vlaků než při výlukách v minulých letech. Příští rok se bude modernizovat zabezpečovací zařízení na hlavním nádraží a již letos v létě začnou opravy mostů přes Křídlovickou a Hybešovu ulici. Mosty se mohou začít opravovat až ve chvíli, kdy bude hotová stavba na dolním nádraží, podle původních předpokladů to mělo být v červenci.
„Oprava těchto mostů bude mít dopad především na provoz na pátém a šestém nástupišti hlavního nádraží. Hlavní práce se rozjedou naplno až příští rok," uvedla Šubová. Podnět k ÚOHS nyní podala společnost Váhostav-CZ, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zatím nerozhodl. Veškeré práce na brněnském hlavním nádraží mají stát během dvou let 2,7 miliardy korun, přičemž největší část peněz půjde na nové zabezpečovací zařízení, které je ještě elektromechanické. Velká investice do brněnského nádraží je nutná kvůli tomu, aby zůstalo provozuschopné. Dlouhodobě se nechávalo dožít, protože podle dřívějších předpokladů už mělo několik let fungovat nové nádraží. O něm však bude patrně v červnu teprve rozhodovat vláda a stavba začne nejdříve po roce 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.