Město Znojmo připravuje zavedení online služby, která si klade za cíl zlepšit dostupnost lékařské péče občanům. A to pohodlně přímo z jejich domova. Znojmo chce, aby služba zvaná Online pohotovost začala fungovat během několika následujících měsíců. Online lékařská péče by měla být dostupná nepřetržitě sedm dní v týdnu.
Znojmo chce odlehčit přeplněným zdravotnickým zařízením a umožnit občanům řešení, které by rychle reagovalo na potřeby pacientů. Během několika měsíců má město v plánu spustit projekt zvaný Online pohotovst. Tato služba bude určena dětem i dospělým a bude možné ji využívat dvacet čtyři hodin denně sedm dní v týdnu. Pacient se bude moci s lékařem spojit prostřednictvím videohovoru, telefonátu nebo chatu, a to bez nutnosti osobní návštěvy ordinace či nemocnice.
„Online pohotovost je moderní forma lékařské péče, kdy se lékař s pacientem spojí telefonicky a poskytne mu prvotní konzultaci k jeho aktuálnímu zdravotnímu stavu. Lékař navrhne léčebný postup a je schopen dálkově zaslat pacientovi i e-recept,“ uvedl v tiskové zprávě místostarosta Znojma Jakub Malačka (Naše Znojmo). Město se nechalo inspirovat Jihočeským krajem, kde služba již funguje a její výsledky jsou pozitivní.
Online službu budou moci využívat všichni občané s trvalým pobytem na území města. Znojmo však pracuje na tom, aby se do projektu zapojily i okolní obce v okrese. Do konce března by mělo být jasno, kolik obcí by mělo zájem se do projektu zapojit. Pro okres může mít tato forma lékařské péče pozitivní dopad. „Na našem urgentním příjmu se čím dál častěji setkáváme s pacienty, kteří nemají akutní problémy a mohli by se obrátit na svého obvodního lékaře. To vede k přehlcení urgentního příjmu a prodlužování čekacích lhůt," vysvětlil lékař a tiskový mluvčí znojemské nemocnice Pavel Jajtner.
Fungování služby by mělo být jednoduché. Prvním krokem bude registrace do online platformy, která umožní snadné spojení s lékařem. V případě zdravotních obtíží se pak uživatelé přihlásí a zvolí si preferovaný způsob komunikace. Lidé budou mít na výběr ze tří požností, kterými jsou videohovor, telefonát nebo chat. Na druhé straně bude připraven kvalifikovaný lékař, který vyhodnotí situaci a poskytne odbornou radu pacientovi.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám