Na Baťově kanálu se pustili do práce vodohospodáři, kteří začali s modernizací plavebních rejd. Jedná o jednu největších stavebních akcí v letošním roce, která se uskuteční v celé délce vodních cest. Úpravy se týkají všech jedenácti provozovaných plavebních komor na vodním díle.
S prvními úpravami začali stavaři na podzim na rejdách obou plavebních komor ve Vnorovech a dolní rejdě plavební komory Kunovský Les. „Ve Vnorovech vzniknou na obou komorách jak svislé stěny s betonovým zhlavím, tak pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka čekacích stání bude 35 metrů. Samozřejmostí je nové osvětlení,“ sdělil vedoucí útvaru rozvoje vodních cest Karel Goldemund z Povodí Moravy.
Podle Goldemunda bude stavba splňovat moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory. „U plavební komory Kunovský Les modernizací dolní rejdy v podstatě navazujeme na stavbu nového přístaviště, které jsme otevřeli v loňském roce. Cílem modernizace rejd je další zvýšení bezpečnosti a komfortu rekreační plavby na Baťově kanále,“ uvedl.
Hlavní práce na modernizaci rejd ve Vnorovech i Kunovském Lese skončí na jaře. Před zahájením letošní hlavní plavební sezóny tak budou mít všechny tři plavební komory kompletně zmodernizované rejdy. V následujícím období se následně zahájí povodí modernizaci na dalších osmi plavebních komorách Baťova kanálu, který patří mezi vyhledávané turistické cíle.
„Ještě v letošním roce bychom rádi zahájili modernizaci rejd plavebních komor v Petrově, Veselí nad Moravou, Uherském Ostrohu a Nedakonicích. Modernizace na dalších rejdách plavebních komor budou probíhat průběžně až do roku 2024. Vodní cesta tak získá nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory,“ řekl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák k investici, jež vyjde celkem 61 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.