Drobné vlnky vznikají na kolejnicích při běžném provozu, výrazně ale zvyšují hlučnost, vibrace a taky nepříznivě působí na samotnou jízdu tramvají. Odstranění vlnek se provádí strojními bruskami. Efektem není pouze výrazné snížení hluku, ale i menší opotřebení tramvajových tratí a také samotných vozidel. Kolikrát bude muset bruska po vybraném úseku projet, závisí vždy na míře vlnkovitosti.
„Broušení je součástí pravidelné cyklické údržby tramvajových tratí, které DPMB provozuje. Jedná se o efektivní způsob údržby. Navíc přináší související efekty směrem k vnějšímu prostředí jako je snížení hluku a vibrací. Broušení bude probíhat například v úseku Hybešova – Václavská, Novolíšeňská – Mifkova, smyčka Řečkovice – Hudcova – Semilasso. Dohromady projde strojním broušením sedm úseků, což činí 26 370 metrů tramvajových tratí,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Broušení je naplánováno na noční hodiny přibližně od 23 hod do 04.30 hodin, kdy tramvaje nejezdí. Opravy se tak cestujících nedotknou. Jednorázově budou hlukem dotčeni obyvatelé domů v lokalitách, kde budou práce probíhat.
Za posledních sedm let nechal DPMB zbrousit přes sto kilometrů tramvajových tratí. Podle prvotních odhadů potrvá letošní broušení kolejnic do konce července a vyjde na více než 4,6 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.