Nevidomý automobilový nadšenec Petr Haluška vytvořil dnes v autě s navigátorem speciální traťový rekord na Masarykově okruhu v Brně. Trať dlouhou pět kilometrů a 403 metrů zdolal v čase tři minuty a 40,531 vteřiny, řekl ČTK Petr Boháč, mluvčí Automotodromu Brno, vlastníka okruhu. Závodní jezdci bez handicapu jezdí časy kolem dvou minut a deseti vteřin, na motocyklu lze trať zdolat do dvou minut a ve formuli v čase jedna minuta a 36 vteřin. Haluška dosáhl nejvyšší rychlosti téměř 187 kilometrů za hodinu.
Jezdec známý jako slepý bandita usedl do závodního speciálu KTM X-BOW. Výsledek bude zapsaný mezi oficiální traťové rekordy Automotodromu Brno. „Petr Haluška ujel celkem 23 kol. Některá byla tréninková, osm bylo ostrých. Páté od konce bylo to nejrychlejší, kdy byl čas 3:40,531. Ustanovil tak nový speciální traťový rekord," uvedl Boháč.
Haluška vůz řídil a měl svého navigátora. Jedno kolo měří pět kilometrů a 403 metrů. „Maximální rychlost byla 186,7 kilometru v hodině," poznamenal Boháč. „Je to famózní pocit. Jsem nevidomý od narození, vozidlo není ledajaké, ale je to upravená verze. Vážím si toho, není jednoduché celou věc udělat. Já už jsem jen slíznul pěnu na dortíku. Děkuju všem, kteří mi to umožnili," uvedl Haluška. Trénoval i v domácích podmínkách. „Měl jsem tam volant, pedály. Zatáčky musím mít v paměti, pak už jen poslouchám navigátora," dodal Haluška, který je iniciátorem projektu Nevidomí za volantem.
Jeho posláním je přiblížit svět rychlých kol lidem se zrakovým postižením. „Chceme spojovat dva zdánlivě neslučitelné světy, tedy zrakově handicapované s prostředím motoristického sportu. Chtěl bych tímto pokusem ostatním nevidomým ukázat, že i přes svůj handicap nemusí přestat snít a mohou se prosadit v čemkoliv, co je baví a naplňuje. Sám jsem velkým motoristickým fanouškem a rád posouvám hranice možného," řekl Haluška.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.