Na pokus o prodej paruky, jenž iniciovala její příbuzná, nezapomene žena z jižní Moravy. Vyšel ji totiž na 250 tisíc korun. Zájemce o zboží, které bylo vystaveno na internetu, se rozhodl vysát prodejkyni její bankovní konto.
Se zájemcem o použitou paruku komunikovala dvaatřicetiletá žena z Brněnska přes mobilní aplikaci. Na obchodu se s dotyčným domluvila rychle a plánovala odeslání zboží skrz kurýrní službu na oplátku za to, že jí kupující odešle peníze na účet. Ochotně proto poskytla potřebné údaje do zaslaného webového formuláře. „Jenže první pokus o platbu se nepodařil. Zadanou platbu se prý nepodařilo ověřit a dokončit. Kupující tedy požádal o to, zda by nebylo možné zaplatit na jiný účet u jiné banky," popsal policejní mluvčí Bohumil Malášek.
Prodávající žena, která se chtěla paruky co nejdříve výhodně zbavit, obratem požádala blízkou osobu, aby za ni formulář vyplnila. To ovšem netušila, že tím svého bližního dostane do lsti. „Byť bylo příbuzné vyplňování údajů do formuláře podezřelé a považovala je za nestandardní, údaje přesto poskytla. Další den ji zaskočila zpráva z banky o zablokování zadané podezřelé transakce," řekl Malášek s tím, že v několika předchozích transakcích zmizelo z účtu čvrt milionu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.