úterý 10. prosince 2019 Julie

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

SEAT TARRACO: Spojení německé preciznosti a španělské krásy dovršuje trilogii SUV od SEAT

Španělská automobilka SEAT přišla letos na začátku roku na trh s nejnovějším příspěvkem do rodiny SUV. A nutno říci, že model Tarraco je přírůstkem rozhodně nejvýznamnějším. Nejenže v sobě spojuje španělskou vášeň a německou preciznost, ale oprávněně ho můžeme pasovat i titulem nové vlajkové lodě automobilky z Pyrenejského poloostrova. Možnost projet si nejnovější SEAT mají zájemci v brněnské pobočce Louda Auto na Hněvkovského ulici. V sobotu 13. dubna navíc za přítomnosti české atletické legendy.

O názvu rozhodli sami lidé

První zajímavostí už je přitom samotný název Tarraco. Odkazuje totiž na Tarragonu, nejstarší římskou osadu na Pyrenejském poloostrově. V době Římské říše šlo o jednu z hlavních metropolí Hispánie a centrum kulturního, historického a architektonického bohatství. Název přitom zvolila veřejnost na základě výzvy #SEATseekingName. Tarraco je konečnou volbou z více jak 130 tisíc návrhů, které lidé poslali z celého světa.

Tarraco jako mocný finiš SEAT na trhu SUV

Dost už historie, skočme po hlavě do současnosti. Tarraco je posledním (a největším) přírůstkem do rodiny SUV aut od SEAT. Produktovou ofenzivu zahájila španělská automobilka v roce 2016 představením modelu Ateca. V roce 2017 následoval modernizovaný Leon, pátá generace modelové řady Ibiza a především pak nový crossover Arona.

Přísný, ale elegantní

Na první pohled je Tarraco skutečně povedeným kouskem, španělský tým designéra Alejandra Mesonera odvedl vynikající práci. Vzhledu vévodí ostře řezané rysy, jež jsou společné pro všechny novější modelu z koncernu Volkswagen. Zvláštní ocenění si zaslouží především trojúhelníkové světlomety ve spojení s náramně dobře vypadající šestiúhelníkovou maskou chladiče. Tento výrazný prvek chce přitom SEAT využít i u dalších modelů - s tímto rozhodnutím naprostý souhlas.

Pět? Sedm!

Model Tarraco se může pyšnit titulem největšího auta, který SEAT vyrábí. Vůz má na délku 4,73 metrů, na výšku necelých 1,66. Jeho velikost má však jednu velkou praktickou výhodu - výrábí se v pěti i sedmisedadlové verzi!  Obě řešení přitom slibují dostatek místa pro všechny cestující.

Pětimístný model Tarraco se může pochlubit kufrem o objemu 760 litrů, sedmimístný sice toto číslo logicky sníží, stále se však držíme na velmi pěkných 700 litrech. 

Dvoukolky i čtyřkolky

SEAT nabízí Tarraco ve čtyřech variantách pohonných jednotek - ve dvou benzinových a dvou dieselových variantách. Nediplomaticky řečeno, jde vždy o jednu umírněnou a jednu divokou verzi téhle povedené španělské krásky.

Benzinová varianta v základu o objemu 1500 cm3 o výkonu 110 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem na přední kola. Pak je tu však ještě dvoulitrová varianta TSI o výkonu 140 kW, pohonem na všechna čtyři kola a automatickou sedmistupňovou DSG převodovkou.

Divoká a divočejší verze

Naftové verze mají obě dvoulitrový objem o výkonu 110, respektive 140 kW. Základní verze je nabízena jak s manuální převodovkou a pohonem na přední, tak ve čtyřkolce a automatickou DSG převodovkou. Výkonnější verzi nenabízí jinak než s náhonem na všechna čtyři a automatickou DSG.

Interiér Tarraco nabídne několik detailů, které potěší. Přístrojový panel verze Xcellence, kterou jsme měli možnost projet, je zčásti obložený dřevem, interiér je (stejně jako exteriér) doplněný chromovými prvky a palubní desce vládne dotyková obrazovka s osmipalcovým displejem.

Možnost bezdrátového propojení s chytrým telefonem je samozřejmostí. Stejně jako přehledně graficky zpracovaná navigace, mapu cesty je přitom možné zobrazit i na místě řidiče v přístrojovém štítu. Při parkování se displej díky napojení na kamery v zadní části auta změní na nápomocného parkovacího asistenta.

Vychytávky s.r.o.

Tarraco překvapuje v detailech. Jedním z nich je například systém nezávislého topení, které v interiéru nastaví ideální teplotu ještě před nástupem cestujících. Příjemnou vychytávkou je také možnost bezdrátového nabití mobilního telefonu.

Při jízdě se pak o vaší bezpečnost stará asistent pro jízdu v koloně, který dokáže přizpůsobit rychlost jízdy a zabránit vyjetí z jízdního pruhu nebo automatické aktivování brzd, jež reaguje na neočekávané situace na silnici.

Pastva pro ušní bubínky

Třešničkou na dortu především pro milovníky kvalitního ozvučení je systém BeatsAudio s výkonem 400 W. Po celém autě ho tvoří devět malých reproduktorů a subwoofer. Stylovka pro decentní poslech i skutečný randál.

Na vlastní kůži!

Navzdory své robustnosti (která je však v rodinách SUV podmínkou), není Tarraco žádný kombajn. Přesvědčit se o tom ostatně můžete na vlastní kůži. Na prodejně Louda Auto na Hněvkovského ulici v Brně vám rádi vyjdou vstříc.

Přímo perfektní příležitost pro první seznámení s vlajkovou lodí SEAT budete mít již v sobotu 13. dubna na dni otevřených dveří brněnské pobočky Louda Auto. Vedle modelu Tarraco připraveného na testovací jízdu se můžete potkat také se zlatou olympioničkou a mistryní světa v hodu oštěpem Bárou Špotákovou, která bude mít v rámci programu v showroomu autogramiádu.

PR text | Foto Tomáš Hrivňák

Štítky Seat, Tarraco, Auto Louda, SUV

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.