Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 30. května 2018, 15:00
Na přelomu roku vstoupil SEAT na trh stále oblíbenějších crossoverů s designově velmi vyvedenou Aronou. Pro mnohé velké překvapení - pod slušivou fasádu totiž španělští konstruktéři zasadili hlavně tříválcové motory (s výjimkou nejsilnější čtyřválcové stopadesátikoňové verze). Dost málo na malé SUV, řekl si nejeden řidič. Jedno svezení však člověka vyvede z omylu. Šmrnc téhle dračici ani přes tři válce vůbec nechybí, naopak!
Nový SEAT je mezi robustními vozy napříč trhu SUVéčkami poměrný trpaslík. Arona však klame tělem. Díky brněnskému prodejci Auto Louda jsem měl možnost provětrat tříválec o výkonu 85kW/115 koní se sedmistupňovou manuální převodovkou - na dálnici i v kopečcích po okreskách jižní Moravy.
Sedám do auta a startuji. Nečekám žádný mohutný macho řev, Arona je tichý elegán. Vyjíždím na dálnici a na palubní obrazovce přepínám na režim "Sport", podřazuji a plyn jde k podlaze. V tu chvíli byste opravdu pochybovali o tom, že je zhruba metr před vámi pod kapotou jen litrový tříválec. Arona je pohotová a svižná. Na silnici si (samozřejmě v mezích zákona) můžete s bezpečným pocitem dovolit předjíždět i v kopci nebo na krátké vzdálenosti. Nahrává tomu i celková váha auta, která se pohybuje okolo 1200 kilo, což dává Aroně při 115 koních při zadupnutí plynu parádní odpich.
Sjíždím z dálnice do kopečků. Ani tady se Arona nechová jako outsider, naopak. Poměrně krátké a lehké auto sedí na silnici perfektně a dává tak člověku chuť si v otáčkách trochu zařádit. Podvozek nabízí příjemný komfort, auto nevynáší ani při řezání zatáček, za podvozek i odpružení určitě palec nahoru.
Největším překvapením je ale určitě síla tříválcového motoru. Ještě před pár lety bych si klepal na čelo a nevěřil, doba však šikovně pokročila. Posadíte-li do Arony 10 lidí, po pár kilometrech vám s jistotou 9 z nich nebude věřit, že jde “jen” o tříválec. Arona je letec.
Další výhodou šikovně konstruovaného tříválce je spotřeba. V mé stopatnáctikoňové verzi dostanete v běžném režimu (tedy pokud si nenastavíte "Sport" a nebudete hrát na Nikiho Laudu v serpentinách) spotřebu pod 5 litrů na sto kilometrů (podle výrobce dokonce 4,9)! A to je na benzínový motor (dieselová varianta bude k dispozici až v průběhu letošního roku) opravdu velká paráda.
Pohledově je Arona skutečnou kráskou. Po svých příbuzných z koncernu VW zdědila ostře řezané (a nutno říct velmi povedené) rysy, které autu dávají přísnou a přitom líbivou tvář. Už od výbavy Style vám na cestu posvítí LED světlomety druhé generace, auto od výbavy Xcellence zdobí chromované lišty bočních oken a poutavé chromované prvky v prostoru za zadními dveřmi s vylisovaným písmenem X.
Lahůdkou především pro ženy, jež mají (narozdíl od nás mužů) vrozený cit pro harmonii barev, je možnost vybrat si z celé plejády barevných provedení. Auto Louda nabízí u Arony možnost kombinovat tři různé odstíny střechy (šedá, černá nebo oranžová) s deseti odstíny lakování karoserie (na škále od několika odstínů bílé, přes vášnivě červenou až po temnou modrou či černou). Dohromady si tak můžete vybrat ze 68 různých barevných kombinací střechy a karoserie.
Arona je prcek mezi SUV, avšak co se vnitřního prostoru týče, za svou velikost se určitě stydět nemusí. Arona je 4,138 metrů dlouhá, 1,78 metrů široká a 1,543 metrů vysoká. Ve své délkové kategorii jde o nejprostornější vozidlo na trhu.
Každou nakupování milující ženu či sportovně založeného muže potěší prostornost kufru, jenž je (i přes nevelký celkový "vzrůst" auta) velmi slušný - 400 litrů. Pro představu - kolega do ní v pohodě naložil tašku s hokejovou výstrojí a jeho přítelkyně ještě přihodila nákup.
Interiér drží basu ostrých a přísných rysů se vnějškem. Barevně je laděn do černo-chromové barvy. Na duši a pozadí zahřejí vyhřívané sedačky, rodiče pak ocení, že na zadní sedadla bez potíží umístí všechny běžné typy dětských autosedaček.
Rádi si v autě zazpíváte nebo necháte omámit hlubokými beaty elektronické muziky? Dobrá zpráva! Arona nabízí audiosystém BeatsAudio se šesti reproduktory, osmikanálovým zesilovačem o výkonu 300 W a subwoofer v zavazadlovém prostoru.
K palubnímu počítači s velkým dotekovým displejem se v pohodě připojíte i přes bluetooth. K dispozici jsou však i dva USB konektory, vstup pro AUX nebo slot pro SD kartu. S automobilem si přitom můžete i popovídat - ovládání hlasu je jednoduché a příjemné, zavolat někomu nebo zadat adresu do GPS můžete bez otravného (a mnohdy nebezpečného) přeletání pohledu ze silnice na displej a zpátky. Skutečnou lahůdkou a nepoznanou novinkou bude pro mnohé možnost bezdrátového nabíjení mobilního telefonu.
Parkování ve městě je pro spoustu lidí synonymem pekla. Naštěstí pro ně žijeme ve 21. století. Parkovací asistent v Aroně je jednoduchým a praktickým kamarádem. Stačí si najet do pozice, kterou nám displej ukáže a pustit volant. Pak už jen za vaší pomoci v podobě kombinace spojka - plyn - brzda sledujete, jak vás volant samovolně dostává na vyhlédnuté místečko. "Parkovací kámoš" přitom v pohodě zvládá parkování jak podélné, tak kolmé.
Asi tak bych popsal své pocity z jízdy s Aronou. Autíčko k vám vyjede přímo z barcelonské linky a startuje na parádních 365 900 korunách. Nejnadupanější verzi - jedenapůlitrový čtyřválec s výkonem 150 koní - pořídíte za necelých 450 tisíc korun.
Všechny dostupné motorové verze a vybavení najdete na webových stránkách nebo se zajděte podívat a vyzkoušet si ji osobně do Louda Auto na brněnské Hněvkovského ulici. Za randíčko tahle španělská kráska určitě stojí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.