Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.
Ve Vyškově to hudebně příliš nežije. Shodují se osobnosti místní kultury (DJ Nasty, Deady, DJ Alyaz) s mnohými, především s těmi, kteří moravské maloměsto obývají. Nabídka pro mladé je žalostná.
Zajisté je to tak. Musím se ale přiznat, že když někteří představitelé města kritizovali místní mládež za to, že místo programu Dnů památek na náměstí vysedávala v okolních hospodách, zarazilo mě to. O co přišli? Zahrály kapely Tempus, Holter a Balage band feat Tereza. Posledně jmenovaní prý byli zlatým hřebem večera. Jaké překvapení, že mladí za zvuků teflonového pop-rocku nevyběhli z hospody s půllitrem, jak si nejspíš představovali jejich kritici.
Zcela odtrženi od reality mladistvých, degradovali pořadatelé vyškovské posluchače na nenáročné konzumenty vesnické zábavy, která potěší vždy, protože „prostě něco hraje”.
Hudební program Městského kulturního střediska, které za výše zmíněným stojí, je přitom dlouhodobě konzistentní. Vyškované navštěvují exhibice buď vyčpělých rockerů nebo mladých rockerů hrajících vyčpělý rock. Relikt staromilství většinou doplní jakákoli fúze jazzu.
„Definitivně jsem odepsal český národ, když do posledního místa zaplnil strahovský stadion na koncert bratří Nedvědů,” řekl kdysi Ivan Martin Jirous.
Zajisté, že ve Vyškově není jediný hipster. A nejspíš nikdy nebude, nenajde-li zde útočiště byť jen část humanitní fakulty. Možná by však bylo lepší připustit, že Vyškov je jen venkovským předměstím Brna. A je-li dnes Brno jakýmsi kulturním New Yorkem, Vyškov je nepochybně moravským New Jersey.
Téměř na dosah ruky tak mají Vyškované jak umění vysoké (Janáčkova opera, brněnská filharmonie), tak umění nezávislé a skutečně současné (Kabinet MÚZ).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám