sobota 8. května 2021 Statní svátek

Drbna přináší variantu PRO. Čtenářům nabízí placené členství

Drbna přináší regionální zpravodajství už devět let. Z lokálního média na jihu Čech se vypracovala do pozice silného zpravodajského serveru, který působí v osmi krajích a v hlavním městě Praze. Drbna je v prostředí médií unikátem. Za vydavateli nestojí žádný mezinárodní mediální dům a je financována pouze inzerenty. Od prosince mají čtenáři možnost si za měsíční příspěvek zobrazit Drbnu bez bannerů.

K odběru bez reklam je třeba se registrovat. Pokud už jste registrováni, vše podstatné najdete ve svém profilu. Na obrázku níže je jednoduchý návod, kde placené členství najdete.

Chci web bez reklam! Chci Drbnu PRO


Každý z našich šéfredaktorů a šéfredaktorek to moc dobře zná. Ráno otevřeme mail a vyskočí na nás: „Dobrý den, čtu vás rád/a, ale už mě štvou ty reklamy. Nedá se s tím něco dělat?”. Dobrá zpráva, dá.

Jak? Chvilku strpení, hned se k tomu dostaneme.

Kdo vás platí?

Je další z otázek, kterou každý v Drbně slyšel už nesčetněkrát. Nezlobíme se, naopak. Jde o otázky zcela na místě. Drbna je jako médium (duševním, srdečním i faktickým) majetkem vydavatelské společnosti Trima News. Vznikla před devíti lety v Českých Budějovicích. Jako bláznivý nápad, jako reakce na nevalnou kvalitu regionální žurnalistiky, jako rodinný projekt.

A přátelského rodinného ducha si firma zachovala i s expanzí do dalších (sic už!) osmi krajů. Ve zlaté době korporátů úkaz. Drbna je v tomto prostředí unikátem. Malý zázrak.

Bez reklam to nejde. Proč?

S těmito skutečnostmi se pojí prostý fakt: musíme si na sebe vydělat prací. Redaktoři píší, zdrojují, ověřují. Obchodníci schůzkují. Lokální médium pomáhající lokálním podnikatelům. Peníze místních pomáhají k růstu dosahu, stoupající dosah zase efektivněji zviditelní místní. Rozumný model lokální symbiózy.

Nejdůležitějším aktérem je čtenář. Ten dostává zpravodajský servis pokrývající vše, co se okolo něj děje, zdarma. Inu, zdarma. Za cenu personifikovaných reklam, bannerů a PR článků. A ty vás občas štvou, chápeme.

Jak by to šlo jinak? Příklady tu máme. Veřejnoprávní média vybírají měsíční koncesionářské poplatky. Soukromá média sází na inzertní prostor nebo placený obsah. Nebo kombinaci obojího.

My věříme, že za informaci o plánované uzavírce ve vašem okolí nebo za příběh řidiče MHD, který vás vozí do práce, byste platit neměli. Pro všechny, komu vadí reklamy, máme proto férovou nabídku. A ne, nebudeme prodávat hrnce.

Od prosince má každý registrovaný čtenář Drbny možnost uzpůsobit si její vizuální stránku. Žádné bannery, žádná vyskakovací okna, žádné reklamy ve videích. Jen PR články zůstanou, přeci jen lokální symbióza. My pro ně, oni pro nás, všichni pro vás.

Nechceme za to žádnou raketu. Za měsíc bez reklam 79 korun, tři měsíce za necelá dvě sta, rok bez koruny za šest stovek. Fér kompromis, ne?

Snad už žádný přelkepy

Co za to krom obsahu bez reklamy ještě dostanete? Ze srdečního hlediska dobrý pocit z podpory lokálního média, z pohledu čtenáře přispění ke kvalitnějšímu obsahu a z technického úhlu investici do chytré aplikace, která je aktuálně v plánu i procesu. 

„A co překlepy?!” ptáte se (opět správně).

Nbudou. Slibujeme! 

Závěrem jedno velké díky. Díky vám. Díky, že jste s námi!

Pojďme tvořit. Spolu víme všechno ;)

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky drbna, reklamy, pro, členství

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.