Masarykův onkologický ústav začal s pacienty komunikovat online. Nová mobilní aplikace MOU MEDDI nabízí lékařům a pacientům bezpečnou a rychlou komunikaci prostřednictvím chatu, videohovoru a telefonátu.
Nová platforma umožňuje osobám trpícím onkologickým onemocněním nejen komunikaci s lékařem, ale také se zdravotními sestrami. Aplikace zjednoduší konzultace zdravotního stavu i získání e-receptu.
„O telemedicíně se v posledních letech hodně hovoří, ale toto je opravdu první projekt, který propojuje možnosti moderních platforem s potřebami komunikace mezi pacienty a zdravotníky,“ řekl ředitel Masarykova onkologického ústavu Marek Svoboda. Aplikace podle něj nemá za cíl nahrazovat osobní setkání, zvlášť za současné situace se ale potvrzuje její přínos.
Pacienti, kteří MOU MEDDI využívají, se podle vývojářů aplikace o své osobní informace bát nemusejí. Veškerá komunikace je oboustranně šifrovaná a kromě odesílatele a adresáta k ní nikdo přístup nemá. Navíc se dlouhodobě nezálohuje.
Pilotní režim aplikace již vyzkoušely desítky pacientů, jednou z prvních uživatelek byla také Sabina Éli, která se v ústavu léčí s nádorovými bolestmi. „Nejčastěji se svým lékařem využívám komunikaci prostřednictvím chatu, kdy mu napíšu, že bych s ním potřebovala něco zkonzultovat. A pak se domluvíme na telefonátu, nebo to vyřešíme jen přes ty zprávy,“ prozradila pacientka.
V aplikaci využívá také chytrý dotazník, který jí umožňuje sdílet s lékařem denní vývoj intenzity bolesti nebo zaznamenávání vedlejších účinků chemoterapie. „I já sama si díky těm zápisům uvědomím, jestli se moje bolest zhoršuje,“ dodala Éli.
Průlomová aplikace se vyvíjela ve spolupráci se společností MEDDI hub přes pět let. Náklady na její vývoj přesáhly 250 milionů korun.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám