Jak se orientovat na trhu s energiemi, začal radit lidem odborník v moravské metropoli. Teplárny Brno otevřely v provozu Červený mlýn specializované centrum, kam mohou přijít zájemci, kteří mají problémy s vyúčtováním za plyn, elektřinu a teplo nebo chtějí ušetřit.
Nové Energeticko-poradenské centrum poslouží sdružením spravujícím majetek i jednotlivcům, kteří mají otázky z oblasti energií. Že je o rady odborníků zájem, zjistili experti loni na podzim, kdy odstartovala kampaň zabývající se energetickými úsporami. Na seminářích se tehdy sešly přes tři stovky předsedů sdružení vlastníků. „Nové centrum je v provozu od úterý a fungovat bude jednou týdně. Zájemci si mohou domluvit schůzku s naším pracovníkem předem i na místě,“ řekl Drbně ředitel brněnských tepláren Petr Fajmon.
Bezplatné poradenské centrum v brněnském Králově Poli je podle vedení tepláren nezávislé a neslouží k získávání nových zákazníků. Městská firma dodává teplo více než 105 tisícům domácností. V posledních letech zaznamenala nárůst zákazníků, a to především kvůli energetické krizi, při níž došlo ke krachu několika dodavatelů.
Odborník pomůže zájemcům s orientací ve fakturách, výměnou spotřebičů nebo státními dotacemi. „Poradenské služby zákazníkům začaly Teplárny Brno poskytovat již při začátku energetické krize. Tehdy šlo především o uzavírání nových smluv a řešení situací, které nastaly. Nyní jde o obecné poradenství související se všemi energiemi. Plynem, teplem i elektřinou,“ řekla k projektu brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.