Ve věku devětasedmdesáti let zemřel Miroslav Čada, jeden z posledních závodníků generace Františka Šťastného a později významná postava Masarykova okruhu. Miroslav Čada se významně zasloužil o stavbu novodobé trati a zachování závodů mistrovství světa v Brně a České republice.
Přestože na motocyklové závodění nebyl stavěný, patřil Čada se svými stopětaosmdesáti centimetry k nepřehlédnutelným postavám českého motocyklového závodění už od první poloviny padesátých let. Většinu kariéry si vystačil se "soukromou" technikou, jezdil mimo jiné na motocyklu Norton, který koupil od Antonína Vitvara. Už v roce 1955 se stal mistrem Československa v třistapadesátkách, na Velké ceně Brna skončil dvakrát na podiu (1962 a 1964).
Po skončení závodní kariéry se Miroslav Čada naplno pustil do práce funkcionáře. Tu nejdůležitější odvedl od poloviny sedmdesátých let do roku 1987. Především díky jeho osobnímu nasazení, které vyvrcholilo schůzkou s tehdejším premiérem Štrougalem, který poté osobně intervenoval ve prospěch stavby nového Masarykova okruhu, se podařilo v Brně vybudovat současnou trať a zachránit tak pro Československo, resp. Českou republiku závod Mistrovství světa silničních motocyklů, který se jezdí dodnes.
Miroslav Čada zůstal Masarykovu okruhu věrný i po odchodu na odpočinek, byl členem Automotoklubu Masarykův okruh a na chodu a směřování závodního areálu se aktivně podílel.
Všichni pracovníci Automotodromu Brno by tímto chtěli vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým synům Miroslava Čady Miroslavovi a Rostislavovi.
Tisková zpráva Automotodrom Brno
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.