úterý 12. listopadu 2019 Benedikt

Výsledky reprezentativního výzkumu institutu IIMCE v Brně

Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání v rámci projektu Partnerství pro místní rozvoj provedl po roce reprezentativní výzkum obyvatelstva města Brna staršího 18 let.

Tento výzkum měl za úkol zjistit, který podnik v roce 2014 považují občané za nejvýznamnější pro další rozvoj svého města. Sběr informací proběhl v termínu od 5. až 18. března 2014 formou standardizovaného rozhovoru – interview. Celkem bylo zpracováno 535 záznamových archů od respondentů s trvalým bydlištěm v Brně.

Za nejvýznamnější podniky pro další rozvoj města dotazovaní považují Dopravní podnik města Brna (1.místo), u kterého oceňují především kvalitní spojení po městě, hustou síť spojů a dostupnost. Naopak se respondentům nelíbí vysoké ceny služeb DPMB. Označen byl častěji lidmi se základním vzděláním, a to ve věkové kategorii 60 a více let. Těsně na druhé pozici se umístily Veletrhy Brno, u nichž respondenti uvedli, že přispívají ke zlepšení image a propagaci města. Jejich nevýhodou je ovšem zvýšený provoz v Brně při jejich konání. BVV byly nejčastěji označeny středoškolsky vzdělanými a lidmi ve věkové kategorii 40 až 59 let. Na dalších příčkách se umístily firmy Zetor, IBM a Masarykova univerzita, které zvolili nejmladší účastníci ve věku 18 až 39 let, zejména vysokoškoláci. Hlavními výhodami IBM a Zetoru je tvorba a nabídka pracovních příležitostí. V případě Masarykovy univerzity se jedná o rozvoj vědy, výzkumu a vzdělanosti. Co se týče negativ, tak Zetoru lidé vyčítali špatné dopady na životní prostředí.

Po zodpovězení základních otázek výzkumu byli respondenti tázáni, v čem vidí nejdůležitější úkol brněnského magistrátu pro další rozvoj města. Jako klíčové oblasti byly zmiňovány:

  1.  Přilákání a podpora investorů,
  2. Oprava silnic a péče o infrastrukturu,
  3. Bezpečnost a snížení kriminality,
  4. Čistota ve městě a podpora zaměstnanosti,
  5. Uplatnění absolventů škol.

Pokud porovnáme nejnovější výsledky výzkumu s těmi, které byly sesbírány v roce 2013, zjistíme, že se odpovědi téměř nezměnily. Místa si prohodily pouze podniky z první dvojice jmenovaných. Také je důležité zdůraznit skutečnost, že Magistrát města Brna ani dotyčné podniky nevyužily zveřejnění loňských výsledků ke zlepšení komunikace s občany. Z těchto indicií tak můžeme dovodit, že mezi vedením města, občany a firmami spolupráce na místně rozvojových aktivitách příliš nefunguje.

Tisková zpráva

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.