Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Primátor a hejtman jednali s ministrem Ťokem o dopravě

Dostavbu velkého městského okruhu s přednostním řešením úseku v ulici Žabovřeská a v oblasti Tomkova náměstí projednávali na dnešním pracovním jednání na Nové radnici primátor města Brna Petr Vokřál a jeho náměstek Richard Mrázek s ministrem dopravy Danem Ťokem, generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou a předsedou poslaneckého klubu Hnutí ANO Jaroslavem Faltýnkem.

Tématem diskuze byla zároveň nutnost dopravního napojení na dálnici D1 v úsecích procházejícím městem včetně Brněnské průmyslové zóny - Černovických teras v oblasti Slatiny.

Hovořilo se rovněž o projektu přestavby železničního uzlu Brno včetně dlouhodobého pronájmu stávajících prostor a součinnosti ministerstva dopravy a města Brna.

Ministr dopravy Dan Ťok se dnes zúčastnil také jednání Rady Asociace krajů ČR a s hejtmany projednal výši financí ze Státního fondu dopravní infrastruktury, které kraje dostanou na opravy silnic druhých a třetích tříd, které nyní spravují.

Jak na následné tiskové konferenci sdělil, stát poskytne z fondu dopravní infrastruktury na opravy krajských silnic 4,6 miliardy korun.

„Je našim zájmem, aby se zvýšila kvalita kraji spravovaných silnic a aby regiony na tento záměr také obdržely patřičné finanční prostředky. Naší zásadní podmínkou je, aby veškerá výběrová řízení v této souvislosti byla vysoce transparentní,“ řekl ministr.

„Je to nejvýraznější finanční injekce státu ze státního rozpočtu za uplynulých patnáct let. Za to chci panu ministrovi Ťokovi i vládě poděkovat. Kraje jsou připraveny projekty realizovat ještě v letošním roce. Odevzdali jsme seznam dopravních akcí zhruba za pět miliard korun. Věřím, že to významným způsobem pomůže opravám silnic ve všech regionech.,“ zdůraznil předseda Rady Asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek.

K dalším tématům patřilo zahájení jednání o budoucnosti regionální železniční dopravy po roce 2019.

„Zabývali jsme se i leteckou dopravou. Z pohledu krajů chceme, aby nebyla opomíjena regionální letiště, která mohou znamenat jak příliv investic, propojení regionů s Evropou a světem, tak i možnost atraktivnějšího propojení se světem z hlediska turistiky a cestovního ruchu,“ řekl Hašek.

S ministrem Ťokem se shodli na tom, že spojení Brna s Vídní má být čtyřpruhové, tedy dálničního typu včetně obchvatu Mikulova.

„Co se týká komunikace R43, panu ministrovi jsem opakovaně navrhl, aby se tato komunikace začala připravovat od severní hranice Jihomoravského kraje směrem k Brnu. Kraj také jednoznačně podporuje dokončení Velkého městského okruhu v Brně a chceme co nejdříve dořešit otázku Železničního uzlu Brno,“ konstatoval Hašek, který zároveň zdůraznil, že Brno se nesmí stát provinčním městem, kterému se vyhnou evropské železniční koridory nebo do budoucna vysokorychlostní tratě.

Štítky Dan Ťok, Brno, Silnice I/42, silnice, Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál, Jan Kroupa, Richard Mrázek, ANO 2011, Ředitelství silnic a dálnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Primátor a hejtman jednali s ministrem Ťokem o dopravě  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.