Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Pomoc z firem v městských částech Brna

Organizacím, které poskytují sociální služby v jednotlivých brněnských městských částech, se dostává pomoci od firem v rámci naplňování strategie Společenské odpovědnosti firem. Do této strategie spadá řada veřejně prospěšných aktivit a díky projektu „Spouštíme lavinu dobrovolnictví“ mohou firmy z Brna zapojovat své zaměstnance skrze firemní dobrovolnictví.

Firma JOBS.EU, která sídlí v Brně–Štýřicích, se rozhodla vypomoci na plese sdružení Veleta v prostorách ZŠ Chalabalova. Možné obavy z toho, jak takové dobrovolnictví vypadá, byly zaměstnankyním firmy rychle vyvráceny. Díky skvělé atmosféře bylo dobrovolnictví příjemné a obohacující pro obě strany. 

Sdružení Veleta a firma JOBS.EU se propojili díky projektu „Spouštíme lavinu dobrovolnictví“, který realizuje organizace Ratolest Brno a její dobrovolnické centrum. Cílem projektu je vytvořit fungující spolupráci mezi firmami a organizacemi, které poskytují sociální služby a to skrze firemní dobrovolnictví. To představuje jednu z forem naplňování společenské odpovědnosti firem.

Firma byla založena v roce 2005 a zabývá se primárně zprostředkováváním zaměstnání. Pro účast na projektu byla oslovena jednatelka firmy paní doktorka Pavlína Herfortová. Ta se, vzhledem ke své další činnosti v rámci obecně prospěšné společnosti Světýlko, do projektu ráda se svými zaměstnanci zapojila. Nabídnuto bylo konkrétní datum s poptávkou pomoci - výpomoc na plese sdružení Veleta. Nabídka byla přijata bez většího rozmýšlení s nadšením, a tak se mohly zaměstnankyně firmy doslova ze dne na den zúčastnit dobrovolnictví, jehož cílem bylo pomoci s přípravou a organizací plesu.

Na 12. únor byl naplánován již čtvrtý ročník společenského plesu pro klienty Velety a jejich příznivce. Toto sdružení pomáhá lidem se zdravotním postižením k prožívání důstojného a plnohodnotného života. Poskytuje dvě sociální služby, denní stacionář a domov pro osoby se zdravotním postižením. S plesem je každoročně velké množství práce. Je potřeba zajistit občerstvení a jeho přípravu, uzpůsobit a vyzdobit prostory, připravit techniku, rozmístit prezentační a propagační materiály aj.

Letos přípravy probíhaly v mnohem větším poklidu, díky firemním dobrovolnicím. Konkrétně Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.

Tato forma spolupráce však není jediná, se kterou se firmy mohou zapojit do projektu. Mezi další možnosti paří např. i expertní dobrovolnictví. V rámci tohoto typu dobrovolnictví proběhlo setkání, na kterém zástupci z firmy Ogilvy&Mather Morava školili zaměstnance těchto organizací v PR a marketingu. Při expertním dobrovolnictví poskytovali tipy a rady, jak efektivně komunikovat a využívat potenciálu sociálních sítí, co zařadit do komunikačních strategií a jak dávat o své činnosti více vědět široké veřejnosti.

Pro organizace, poskytující sociální služby, to znamená výměnu pracovních zkušeností, profesionalizaci služeb, případně vzdělávání klientů a krátkodobě větší pracovní sílu. Pro firmy se nabízí možnost spolupodílet se na životě ve svém okolí, pomáhat řešit a reagovat na aktuální situaci. Firmy svým zaměstnancům takto umožňují nové zkušenosti, ke kterým by se možná jinak nedostali a zároveň tím u nich posilují loajalitu ke své firmě.

Firemní dobrovolnictví se tak stává dalším benefitem, který mohou firmy svým zaměstnancům nabídnout.

Tisková zpráva

Štítky Brno, projekt, strategie, sociální služby, Veleta, Evropská unie, Ogilvy, Norsko, Island, Lichtenštejnsko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pomoc z firem v městských částech Brna  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.