Kabriolet, BMW, ale i legendární Škoda 120 na jedné závodní dráze. Takový pohled se v neděli dopoledne naskýtá návštěvníkům Masarykova okruhu. Motoristé se tam na Dnu otevřené dráhy loučí s letošní sezonou.
Krátce po deváté hodině vyjíždí na dráhu první nadšenci. „Snad se mu to nerozpadne,“ pousměje se přihlížející a ukazuje na starou škodovku. Hned za ní na okruh vyráží opravdové závodní auto. „To už je jiná liga,“ hodnotí student Lukáš Havelka.
Na trať se může podívat každý. Stačí mít auto v dobrém technickém stavu. „Za pětadvacet minut jízdy zaplatí řidiči pět set padesát korun,“ sděluje mluvčí Masarykova okruhu Jiří Smetana.
Náročnější návštěvníky uspokojí nabídka projet se závodním vozem. „Za dvě kola na sedadle spolujezdce čtyři tisíce nedám,“ podivuje se nad cenami Havelka. Přesto má šanci jízdu absolvovat. Stačí, aby získal nejrychlejší čas v závodu motokár. Stejná odměna čeká i nejlepší ženu. „To nezvládnu. V životě jsem motokáru neřídil,“ hodnotí své šance Havelka.
To už hlas z reproduktorů láká na další atrakce. „V boxu číslo jedna se můžete zapsat na prohlídku zázemí brněnského okruhu. Nejbližší začíná za hodinu,“ informuje mužský hlas. Kolem však projíždí závodní auto, takže návštěvníci sotva slyší každé jeho druhé slovo. „Je tady šílený rámus,“ říká Monika Španielová. Na automotodrom ji vzal přítel. „Překvapilo mě, kolik je na parkovišti aut. Nezdá se mi, že by tady bylo tolik lidí,“ myslí si Španielová.
Jindy zaplněná tribuna C opravdu zeje prázdnotou. Potuluje se tam sotva dvacítka návštěvníků. I při volných jízdách z ní však mají nejzajímavější výhled. Několik aut tam vyjíždí z trati nebo dostává smyk. „Snad do sebe nenarazí. To by bylo hodně zničeného plechu,“ doufá Havelka.
Kroužení po dráze si motoristé užívají až do půl páté odpoledne. Poté se automotodrom pro letošní sezónu definitivně uzavírá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.