Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Masarykova univerzita vydala knihy o nových trendech v médiích

Základní přehled o nových žurnalistických postupech v moderních online a tištěných médiích, rozhlase a televizi nabízí publikace Nové trendy v médiích, které vydala Katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

Podle mluvčí univerzity Terezy Fojtové, autoři využili nové trendy nejen v názvu a obsahu obou dílů publikace, ale i ve formě jejich distribuce. „Oba tituly jsou k dispozici volně ke stažení v elektronické podobě na internetu," řekla Fojtová.

Ti, kdo přece jen dávají přednost tradiční tištěné formě publikace, dostanou podle ní jako bonus DVD s interaktivními prvky.

„Publikace lze bez obav kopírovat, využívat a volně šířit, protože podléhají autorské licenci Creative Commons. Stačí vždy uvést autory, dílo nepozměňovat či nedoplňovat a nevyužívat ho komerčně," upřesnil Jaroslav Čuřík, který je spolu s kolektivem autorem první knihy Nové trendy v médiích I: Online a tištěná média.

Autorem druhé publikace Nové trendy v médiích II: Rozhlas a televize je Jan Motal, kterému přispěl kolektiv autorů.

Podle Fojtové je cílem odborných recenzovaných publikací především reflektovat výrazné změny žurnalistické praxe směrem k multimedialitě a také pomoci vysokoškolským studentům, ale i novinářům a laickým zájemcům o žurnalistiku v pochopení nových mediálních trendů.

„Jedním z nich je propojování obsahů různých typů médií a s tím související propojování práce dříve oddělených redakcí," poznamenala mluvčí.

Všechna významná tištěná média v současnosti stále intenzivněji pracují se svou internetovou podobou. Zmíněné změny pak podle tvůrců příruček radikálně ovlivňují práci žurnalistů – podle nich údajně vzniká multimediální novinář, který musí umět nejenom psát, ale také fotografovat, pracovat se zvukem a pořizovat video.

Knihy jsou vytištěny na recyklovaném papíru a u vybraných internetových odkazů jsou uvedeny QR kódy pro snazší přístup ke zdrojům. Aby zájemci mohli i tištěné publikace využívat co nejsnadněji, jsou k nim přiložena DVD s publikací v interaktivním formátu pdf.

Ke stažení jsou i formáty vhodné pro čtení elektronických knih z počítače, tabletu či mobilního telefonu. Jako bonus pak nechybí na DVD další multimediální materiály.

Foto: www.muni.cz
Napsal Jiří Nováček, Mediafax

Štítky kniha, nové trendy v médiích, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita, Brno, trend, Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, Jaroslav Čuřík, Creative Commons, televize, Mediafax

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Masarykova univerzita vydala knihy o nových trendech v médiích  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.