Dva řidiči a revizor Dopravního podniku města Brna se v minulých dnech stali obětí tří navzájem nesouvisejících útoků agresivních nebo podnapilých osob. V jednom případě skončil útok agresora otřesem mozku, ve druhém pohmožděninami a zraněním v obličeji. Třetí výtržník řidiče nezranil jen díky rychlému zásahu policistů.
První incident se odehrál v neděli v osm hodin večer na odstavném parkovišti u obchodního centra Olympia. Silně podnapilý čtyřiadvacetiletý muž se zde dobýval do autobusu. Nejdříve do vozu mlátil rukama, poté ulomil obě zpětná zrcátka. Na pomoc si přivezl také nákupní vozík, kterým najížděl do skleněných výplní dveří autobusu.
Kromě dveří rozbil i okno u kabiny řidiče. Řidič naštěstí vyvázl z tohoto incidentu bez zranění, přivolaní policisté museli muže uklidnit pomocí hmatů a chvatů sebeobrany. Škoda na autobuse je zhruba sto tisíc korun.
Terčem dalšího útoku zatím neznámého agresivního cestujícího se ve středu v půl třetí ráno stal řidič autobusu noční linky 90 na zastávce Kohoutovice, hájenka. Řidič se snažil násilníka vyloučit z přepravy, ten ho ale surově povalil na zem. Při pádu řidič utrpěl zranění hlavy a s podezřením na otřes mozku byl záchranáři odvezen do nemocnice.
Třetí napadení: Ránou do obličeje, krvavými šrámy, zhmožděninami a vykloubeným palcem skončila rozepře černého pasažéra s revizorem jen o několik hodin později na zastávce Komárov.
„Revizor musel být ambulantně ošetřen a nyní je v pracovní neschopnosti. Násilníka na místě zadržela Policie ČR,“ řekl Vít Prýgl, vedoucí tarifního odboru dopravního podniku.
„Napadení řidičů není častým jevem, teď se ale během čtyř dnů odehrály tři násilné incidenty, což nás nutí k zamyšlení. Je vidět, že musíme být důraznější při prosazování ochranných opatření pro pracovníky v městské hromadné dopravě,“ například budeme usilovat o zavedení vyšší právní ochrany pracovníků ve veřejné dopravě,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Řidiči jsou už dnes vybaveni pepřovými spreji, v případě ohrožení mohou použít nouzové tlačítko, kterým se automaticky propojí centrála dispečinku s kabinou řidiče. Dispečeři slyší, co se v kabině děje a mohou řidiči přivolat pomoc.
„Na dobré úrovni je při takovýchto mimořádných událostech spolupráce se strážníky městské policie, ale musíme se zamyslet nad jejím rozšířením. Je nepřípustné, aby se naši řidiči a další pracovníci cítili při práci v ohrožení,“ dodal Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.