Ulice Dornych se v Brně uzavře patrně 12. března. Již v únoru mají začít průzkumné práce, které však dopravu neomezí vůbec nebo jen málo. Během následujícího dva a půl roku zmizí z ulice koleje a stane se s ní čtyřpruhová silnice. Místo toho budou tramvaje jezdit Plotní ulicí kolem autobusového nádraží Zvonařka. Dopravní podnik tramvaje na lince 12 nahradí autobusy.
Jde o jednu z největších dopravních staveb v Brně za poslední léta, bude stát 1,2 miliardy korun. Součástí prací bude také kompletní zrekonstrukce technických a inženýrských sítí v podzemí a Teplárny Brno rozšíří teplovodní síť v Plotní a bude připravená k rozšíření do jižního centra.
V první etapě bude Dornych zcela zavřený od křižovatky se Svatopetrskou ke křižovatce se Zvonařkou. „Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby," uvedl náměstek primátora Richard Mrázek (ANO).
Dopravní podnik bude o výlukách informovat pomocí všech komunikačních kanálů a v dopravních uzlech lidem poradí informátoři. Místo tramvají pojede autobusová linka X12 z Úzké ulice, dále obsluhu Komárova odsud zajistí také pravidelné autobusové linky a ještě linka 50, která bude z Komárova pokračovat taktéž do Úzké. V dopravní špičce pojedou spoje průměrně každé tři minuty.
Pro obsluhu administrativního parku kolem Škrobárenské ulice a okolí bude sloužit linka 67, která pojede z Komárova k nádraží ulicemi Černovickou, Masnou a Křenovou, částečně tedy v trase linky 64.
Řidiči budou mít informaci o uzavírce a objízdných trasách již při příjezdu od dálnic D1 a D2, vedou například ulicemi Heršpická, Masná či Černovická. „Návrhy objízdných tras nyní projednáváme s policií a příslušnými úřady," uvedl Petr Ošmera ze společnosti Znakom, která připravuje dopravní značení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.