Kampaň, jejímž prostřednictvím Vysoké učení technické v Brně lákalo ženy k technickým oborům, získala mezinárodní ocenění EUPRIO. Zaujala porotu i účastníky marketingové konference komunikačních profesionálů evropských univerzit v Mannheimu v Německu. Kampaň měla také dobré praktické výsledky - jejím prostřednictvím škola získala polovinu z celkového počtu přihlášek, oznámila novinářům mluvčí školy Radana Kolčavová.
Porota ocenila zejména kreativitu, odvahu a společenskou odpovědnost kampaně Sem patřím. Problém, na který upozornila, se prý týká i dalších evropských technických univerzit.
Vícekanálová kampaň zahrnovala webovou stránku Technicky vzato a šest videí včetně hlavního spotu, který měl značnou sledovanost na sociálních sítích.
Ke konci března získala brněnská technika celkem 14.000 přihlášek ke studiu, z toho polovina uchazečů se k elektronické přihlášce proklikala přes některou z cest náborové kampaně Sem patřím.
Vysoké učení technické si ceny váží. „Po prezentaci nás oslovili zástupci statních technických škol s tím, že řeší úplně stejný problém, ale zatím nevěděli, jak téma uchopit tak, aby se nedostatek žen v technice jen neproblematizoval a kampaň zaujala cílovou skupinu,“ uvedla Pavla Ondrušková z oddělení marketingu a vnějších vztahů, která kampaň spoluvytvářela.
„Doufám, že se nám podařilo začít dlouhodobější trend, díky kterému se ženy budou například více podílet i na vývoji nových technologií. Jako uživatelky totiž pracují s technologiemi jinak, tudíž zbytečně přicházíme o jejich přínos. Kvůli tomu jsou pak ženy znevýhodněné i jako koncové uživatelky technologií," řekla Ondrušková.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám