Radní Brna prověří pravidla pro využívání služebních vozů s řidičem a případně je aktualizují. Služební cesty se také budou více kontrolovat. Schválilo to dnes zastupitelstvo v reakci na podnět kontrolního výboru a opozičních zastupitelů, kteří podezírají primátorova náměstka Matěje Hollana (Žít Brno) ze zneužívání služebního auta k soukromým účelům. Hollan to vylučuje.
Kontrolní výbor doporučil primátorovi Petru Vokřálovi (ANO), aby odbor interního auditu a kontroly zařadil do svého plánu na letošní a příští rok kontroly využívání soukromých vozidel ve vedení všech úseků. Kromě toho chtěl, aby rada vytvořila jasnou metodiku užívání automobilů.
Vokřál návrh pozměnil a zastupitelstvo poté 49 hlasy schválilo pověření rady pravidla prověřit a případně aktualizovat. Nikdo nebyl proti, jeden zastupitel se zdržel. Vokřál doplnil, že se cesty zařadí do plánu kontrol.
Debatu ohledně užívání služebních vozidel vyvolaly cesty Hollana, který už v minulosti čelil poznámkám, že často cestuje a je rekordmanem v počtu ujetých kilometrů. Kontrolní výbor u něj a na jeho úseku napočítal více než 20 podezřelých cest. Některé z nich byly do Větrného Jeníkova, kam Hollan podle opozičních zastupitelů jezdil za bývalou partnerkou Hanou Chalupskou. Hollan schůzky s Chalupskou nepopřel, ale uvedl, že se s ní setkal pracovně
jako s expertkou na kvalitu ovzduší.
Kontrolní výbor vytýkal Hollanovi i časté cesty do Prahy, za 23 měsíců jich napočítal 79. Podle předsedy kontrolního výboru Olivera Pospíšila (ČSSD) je to 3,5 cesty za měsíc a celkem 31.500 kilometrů. Opozice Hollanovi vytýkala i použití auta v době dovolené. Opoziční zastupitel Martin Říha (KSČM) uvedl, že mu nevadí použití auta k soukromým účelům, ale Hollan by to měl zaplatit.
Hollan nemá řidičský průkaz. Vylouči l však, že by služební vůz používal k soukromým účelům. Tvrdí, že auto užívají i jeho zaměstnanci třeba v době jeho dovolené a že je to obvyklá praxe. „Nemám ale problém například částku v době mé dovolené uhradit. Navrhnu kontrolnímu výboru, aby to tak udělali všichni politici, kteří jsou v zastupitelstvu a u kterých tomu tak v minulosti bylo," řekl Hollan. Jako příklad uvedl bývalého primátora Romana Onderku (ČSSD) nebo jeho náměstka Pospíšila. Podle Hollana jsou pravidla pro užívání aut dobrá a v minulosti se v nich nikdo "nešťoural".
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.