Na moravskou část cyklostezky Brno - Vídeň loni zavítalo 780.000 lidí, což je o polovinu více než o rok dříve. Velký růst zájmu ukázalo šest počítadel, která jsou na trase umístěná. Jedním z hlavních důvodů je to, že 70 ze 77 kilometrů již splňuje parametry bezpečné stezky oddělené od motorové dopravy.
Největší nápor zájemců zažívá stezka v Brně a jeho blízkosti, kde ji řada lidí využívá k jednodenní či pouze odpolední vyjížďce. Kromě cyklistů slouží i lidem na in-line bruslích, na koloběžkách, i chodcům. „Využívají ji však i lidé k cestě do školy či za prací," uvedla Sedláčková.
Na stezce se v minulých letech podařilo dostavět především poblíž Brna některé úseky, které byly dosud značené po silnicích nižších tříd, nebo prozatím vedly po polních cestách, jež byly za deštivého počasí nesjízdné. Nyní je možné projet s výjimkou sedmi kilometrů až k rakouské hranici mimo silnice.
Trasa vede z Brna od hlavního nádraží kolem haly Rondo podél Svratky do Židlochovic a Pasohlávek až do Hevlína. Pohodlně lze také na rakouské straně dojet až do Vídně. V současnosti jde o nejbezpečnější cyklostezku v České republice, poznamenala Sedláčková. Na rakouské straně zatím nefunguje společný marketing a společné značení. Loni však svazek obcí začal intenzivně jednat s rakouskými partnery, aby bylo možné nabízet stezku na obou stranách hranice jako jeden společný produkt.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.