Češi začínají den na internetu čtením horoskopů a vyřizováním e-mailů, večer pak nakupují. Jejich aktivita na síti se mění i během týdne. V pondělí například nejvíce objednávají řemeslníky nebo čtou horoskopy, ve středu se nejvíc shánějí po informacích a víkend patří zábavě. Vyplývá to ze statistik služeb internetové firmy Seznam.cz.
„Je zajímavé, jak se od sebe liší návštěvní hodiny jednotlivých služeb. Šestá hodina ranní je pozoruhodná, protože si přesně v tuhle dobu vůbec nejvíce lidí čte svůj horoskop a obsah na Proženy.cz. Kolem osmé hodiny pak spousta Čechů hledá praktické informace, jako je firemní pobočka nebo slevové akce supermarketů. Po ránu se také hodně plánují trasy a část lidí si dopřává ranní běh. S postupem dne se lidé zajímají o dění ve světě, věnují se zábavě a v pozdějších hodinách nakupují,“ uvedl analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz Martin Pecka.
Zatímco ráno kolem 08:00 je nejnavštěvovanější službou e-mail, v 11:00 je to domovská stránka vyhledávače a kolem 14:00 zpravodajský web. V 16:00, kdy lidé končí v práci, se jejich zájem přesouvá k počasí, o hodinu později pak k přehledu televizního programu, sledování videí a vyhledávání zboží. Samostatnou kapitolou je pak inzerce na internetu. Seznam.cz uvádí jeden milion prokliků denně na reklamu ve vyhledávání a lidé na ni nejčastěji klikají mezi sedmou a osmou hodinou večerní, tedy z domova.
Úspěch zaznamenaly také zpravodajské portály vydavatelství Česká Drbna. V loňském roce je navštívilo téměř 2,5 milionu uživatelů, což přineslo 7,3 milionu návštěv a přes 15,5 milionu zobrazení stránek. Čtenáři jsou takřka genderově vyvážení, jen o dvě procenta převažují muži. Nejsilnější skupinou jsou lidé ve věku od 25 do 34 let. Zcela podle předpokladů vyhledávají lokální a městské dění, zajímají se však i o krajské zprávy, sport, kulturu, technologie a politiku.
Podle Českého statistického úřadu mají internetové připojení tři čtvrtiny českých domácností a internetová ekonomika podle údajů Sdružení pro internetový rozvoj s objemem 188 miliard korun tvoří 4,1 procenta HDP České republiky.
Zdroj: ČTK
Lukáš Dvořák
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.