Vedení města Brna odsouhlasilo zřízení nové služby určené pro osoby, které se nacházejí v riziku ohrožení zdraví nebo života. Mezi tyto občany patří senioři a osoby se zdravotním či chronickým postižením. Zlepšit jejich bezpečí má pager s nouzovým tlačítkem,
„Hlavním cílem služby tísňového volání je zajištění bezpečnosti vybrané skupiny lidí. Díky tomuto opatření mohou tito lidé trávit co nejdelší čas doma, tedy v prostředí, kde se cítí nejlépe,“ uvádí náměstek primátora pro sociální oblast Matěj Hollan.
Vybraní klienti budou napojeni do systému formou zařízení pro přivolání pomoci. Jedná se o pager s nouzovým tlačítkem, který umožňuje oboustrannou komunikaci klient – dispečer. Pager je malé osobní telekomunikační zařízení, které umožňuje pouze přijímat krátké textové nebo číselné zprávy. Může například vypadat jako na obrázku níže.
Pro novou službu bude zřízen dispečink tísňového volání provozovaný Centrem sociálních služeb, který bude přijímat tísňové volání a zajišťovat okamžitou reakci na tísňovou situaci:
Dispečink bude přijímat tísňová volání v denních hodinách, přes noc pak pracoviště operačního střediska Městské policie Brno. Oba dispečinky budou navzájem propojeny.
Pro pilotní spuštění projektu bude vybráno 250 klientů, kteří obdrží pager za předpokládanou sazbu 150 Kč/měsíc. Služba by měla fungovat od 1. května letošního roku.
Městská rada doporučila zastupitelstvu schválení příspěvků Centru sociálních služeb ve výši 2 miliony korun na zajištění provozu služby Tísňové volání a 700 tisíc na její zřízení.
Zdroj: MMB
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.