Počasí dnes10 °C, zítra10,2 °C
Pondělí 24. března 2025  |  Svátek má Gabriel
Bez reklam

Místním vadí návrh na rekonstrukci Štefánikovy ulice v Brně

Na zasedání brněnského zastupitelstva přišlo několik protestujících, kterým vadí návrh na rekonstrukci Štefánikovy ulice. Jedna z hlavních tepen vedoucích z centra města na sever se má za 450 milionů korun proměnit v městský bulvár s cyklostezkou.

Ubude však přes 100 parkovacích míst a na každé straně bude namísto dvou pouze jeden jízdní pruh pro auta. Zkomplikuje to život obyvatel ulice, řekl dnes zastupitelům Zbyněk Krupica, který vyzval primátora Petra Vokřála (ANO) k jednání. Rekonstrukce by mohla podle primátorova náměstka Richarda Mrázka (ANO) začít v roce 2018. Potrvá asi dva a půl roku.

Primátor Krupicovi přislíbil, že se s ním sejde, aby vyslechl požadavky občanů. Primátorův náměstek Matěj Hollan (Žít Brno), který má nově na starosti dopravu a rekonstrukce dopravních tepen, hodlá situaci řešit. "Při rekonstrukci městských tříd je potřeba provádět podrobné diskuze s občany. Nechceme, aby se v důsledku konání města lidé stěhovali, protože je pro něnepohodlné v místě bydlet. Určitě najdeme slušný kompromis jak  pro obyvatele ulice, tak pro řidiče aut, cyklisty i cestující v MHD," prohlásil Hollan.

Obyvatelé sepisují petici proti podobě současného návrhu na rekonstrukci. Krupica řekl, že lidé nechtějí peticí projekt komplikovat, ale domluvit se s městem na takové podobě, která bude přijatelná. Záměr obsahuje ponechání tramvajového pásu uprostřed, vznik cyklostezky, zúžení dvou jízdních pruhů na každé straně do jednoho a podélná parkovací stání. Nyní se parkuje kolmo a ulice nabízí zhruba 300 míst, po rekonstrukci by jich mělo být podstatně méně.

"Rekonstrukce je nevyhnutelná a my s ní souhlasíme, je však nepřijatelné, aby se o zásadních změnách rozhodovalo u stolu a nikdo se nezeptal obyvatel na jejich potřeby," uvedl Krupica.

Podle něj je zbytečné, aby v místě vznikla cyklostezka, protože se nachází v blízkých ulicích. "Nechceme vozit děti do škol a rodiče k doktorům na rámu kola. V dnešní době to bez aut nejde. Kdybychom chtěli žít bez aut, bydleli bychom na okraji města nebo na venkově, a ne v centru Brna," dodal Krupica. Kdyby návrh cyklostezku neobsahoval, mohla by se podle něj zachovat některá místa na parkování nebo více jízdních pruhů.

Proti současné verzi rekonstrukce protestoval už v minulosti bývalý primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS), který je předsedou spolku Brno+. Podle něj není razantní úbytek parkovacích ploch nutný.

Brno plánuje každý rok opravit jednu z důležitých tepen. Loni skončily práce na ulici Milady Horákové za více než 200 milionů, letos se zhruba za stejnou částku opravuje Horova a Minská. Kromě Štefánikovy plánuje Brno opravit i Údolní, Benešovu nebo Veveří.

Zdroj : ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky rekonstrukce, Brno, cyklostezka, ANO 2011, Matěj Hollan, Petr Vokřál, Richard Mrázek, Žít Brno, Milada Horáková, Robert Kotzian

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Místním vadí návrh na rekonstrukci Štefánikovy ulice v Brně  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.