Na zasedání brněnského zastupitelstva přišlo několik protestujících, kterým vadí návrh na rekonstrukci Štefánikovy ulice. Jedna z hlavních tepen vedoucích z centra města na sever se má za 450 milionů korun proměnit v městský bulvár s cyklostezkou.
Ubude však přes 100 parkovacích míst a na každé straně bude namísto dvou pouze jeden jízdní pruh pro auta. Zkomplikuje to život obyvatel ulice, řekl dnes zastupitelům Zbyněk Krupica, který vyzval primátora Petra Vokřála (ANO) k jednání. Rekonstrukce by mohla podle primátorova náměstka Richarda Mrázka (ANO) začít v roce 2018. Potrvá asi dva a půl roku.
Primátor Krupicovi přislíbil, že se s ním sejde, aby vyslechl požadavky občanů. Primátorův náměstek Matěj Hollan (Žít Brno), který má nově na starosti dopravu a rekonstrukce dopravních tepen, hodlá situaci řešit. "Při rekonstrukci městských tříd je potřeba provádět podrobné diskuze s občany. Nechceme, aby se v důsledku konání města lidé stěhovali, protože je pro něnepohodlné v místě bydlet. Určitě najdeme slušný kompromis jak pro obyvatele ulice, tak pro řidiče aut, cyklisty i cestující v MHD," prohlásil Hollan.
Obyvatelé sepisují petici proti podobě současného návrhu na rekonstrukci. Krupica řekl, že lidé nechtějí peticí projekt komplikovat, ale domluvit se s městem na takové podobě, která bude přijatelná. Záměr obsahuje ponechání tramvajového pásu uprostřed, vznik cyklostezky, zúžení dvou jízdních pruhů na každé straně do jednoho a podélná parkovací stání. Nyní se parkuje kolmo a ulice nabízí zhruba 300 míst, po rekonstrukci by jich mělo být podstatně méně.
"Rekonstrukce je nevyhnutelná a my s ní souhlasíme, je však nepřijatelné, aby se o zásadních změnách rozhodovalo u stolu a nikdo se nezeptal obyvatel na jejich potřeby," uvedl Krupica.
Podle něj je zbytečné, aby v místě vznikla cyklostezka, protože se nachází v blízkých ulicích. "Nechceme vozit děti do škol a rodiče k doktorům na rámu kola. V dnešní době to bez aut nejde. Kdybychom chtěli žít bez aut, bydleli bychom na okraji města nebo na venkově, a ne v centru Brna," dodal Krupica. Kdyby návrh cyklostezku neobsahoval, mohla by se podle něj zachovat některá místa na parkování nebo více jízdních pruhů.
Proti současné verzi rekonstrukce protestoval už v minulosti bývalý primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS), který je předsedou spolku Brno+. Podle něj není razantní úbytek parkovacích ploch nutný.
Brno plánuje každý rok opravit jednu z důležitých tepen. Loni skončily práce na ulici Milady Horákové za více než 200 milionů, letos se zhruba za stejnou částku opravuje Horova a Minská. Kromě Štefánikovy plánuje Brno opravit i Údolní, Benešovu nebo Veveří.
Zdroj : ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.