Zapomenuté městské legendy, pozoruhodné lidské osudy, schovaná zákoutí, ale i zdánlivě obyčejné příběhy zasuté v běhu všednodennosti ožívající v hledáčku kamery. Několikaminutové filmy talentovaných amatérů i zkušených filmařů, které přinášejí nový pohled na život města a lidí v něm – to je projekt My Street Films, který již třetím rokem mapuje skryté tváře i příběhy.
Právě dnes otevírají pořadatelé další ročník a vyhlašují soutěž o nejlepší filmový námět. Své nápady, rozvedené do maximálně 300 slov, může každý zájemce zasílat do 25. dubna. Pětice nejlepších „scénářů“ bude po zásluze odměněna. V realizaci snímku amatérským tvůrcům svými zkušenostmi a radami budou asistovat renomovaní čeští dokumentaristé a filmaři, mezi jinými držitel mnoha domácích i zahraničních ocenění Martin Mareček nebo dokumentaristka Erika Hníková.
Soutěž ale není vše, co My Street Films na jaře chystá. Pro všechny filmové nadšence připravili v brněnském Kině Art řadu otevřených seminářů vedených výraznými osobnostmi českého filmové tvorby. O tom, jak postupovat od námětu k režii pohovoří 4. dubna v Brně a 12. dubna v Praze režisér Ondřej Hudeček, jehož Furiant zaujal v Torontu, Karlových Varech i na americkém Sundance Festivalu. Filmovému scénáři a práci s ním se bude na počátku května věnovat Martin Ryšavý a na experimentální film se na přelomu května a června zaměří Martin Blažíček.
Program seminářů:
Ondřej Hudeček (Furiant ) - JAK VIDĚT FILM DŘÍV, NEŽ JEJ NATOČÍTE
4. 4. – 20:00, Kino Art, Brno
Ondřej Hudeček přiblíží tvůrčí metodu, kterou zvolil pro realizaci svého krátkého filmu Furiant, uvedeného na festivalech v Karlových Varech, Torontu a Sundance. Na filmu pracoval jako režisér, spoluautor scénáře, kameraman a střihač a ve svém semináři se zaměří především na koncept, kterým detailně převedl literární scénář do filmové podoby ještě před samotným natáčením. To mu v první řadě umožnilo realizovat produkčně náročný žánr historického filmu s minimem kompromisů a zároveň vytvořit koherentní celek, v němž každá jednotlivá složka a její důkladná tematická i formální promyšlenost slouží organickému celku.
Martin Ryšavý – AKTIVNÍ SCENÁRISTIKA S KAMEROU V RUCE
4. 5. – 20:00, Kino Art, Brno
Dokumentarista, spisovatel a také vedoucí katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU Martin Ryšavý představí na základě ukázek práci na scénáři. Jak sám tvrdí: "Scenáristika není jenom psaní literárních scénářů. Lidé mají v hlavách ukryté různé představy a vize, někdy je stačí jen malinko pobídnout a sledovat, co se bude dít dál. Jenom popostrčíte zárodek příběhu a ten se pak bude koulet sám a nabalovat na sebe další události. Když se vám nebude líbit, jakým směrem se příběh ubírá, stačí mu dát další impuls a znova sledovat dění. Tohle může a asi má dělat scenárista, který nemusí mít jenom papír a tužku, stačí mu přeci kamera a lidi před ní, které může svým svérázným způsobem dorovnávat do příběhu." Martin Ryšavý, DOK.REVUE.
Martin Blažíček - EXPERIMENT JAKO METODA
31. 5. – 20:00, Kino Art, Brno
Může se zdát, že v současnosti žádná řemeslná pravidla ve filmu už neplatí. Anebo jich naopak platí příliš mnoho? Lze vytvořit experimentální film, když už bylo zdánlivě vše vyzkoušeno? V čem takový experiment spočívá? Seminář experimentálního filmu uvede různé tvůrčí postupy experimentování s obrazem na úrovni konceptu, natáčení, práce s nalezeným materiálem, střihu a postprodukce. Jako inspirace budou sloužit vybrané ukázky především současných filmů, které navazují na tradice avantgardy, filmového undergroundu a experimentálního filmu obecně a zároveň invenčním způsobem reagují na současný svět kolem sebe
Více informací na www.mystreetfilms.cz.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.