Rekordních více než 4300 návštěvníků zavítalo na čtvrtý ročník Chillibraní, které se konalo na koupališti Riviéra v Brně. Řekla to mluvčí festivalu Jana Vlčková. Dosavadní nejvyšší návštěvnost byla loni, kdy přišlo 3500 lidí. Část výtěžku akce připadne na vzdělání dvou dívek z dětského domova.
Program na dvou pódiích začal ve 12:00 a pokračovat bude téměř až do půlnoci. "Připravili jsme cooking show, vzdělávací přednášky i hudební vystoupení," uvedla Vlčková. Vrcholem byla soutěž s názvem Chilližrout 2015 v pojídání pálivého jídla, které se zúčastnilo 50 soutěžících. Účastníci museli projít 15 koly, kde museli požít stále více pálivější jídlo. "Byly pro ně připravené čerstvé chilli papričky, omáčky i extrakty," dodala Vlčková.
Podle ní se rok od roku návštěvnost zvyšuje. "Stále zlepšujeme program, aby k nám zavítalo co nejvíce lidí. Původně byl přitom festival akcí pro úzký okruh zahrádkářů a pěstitelů, kteří se chtěli sejít se svými přáteli. Dnes je z toho celorepublikový festival," uvedla Vlčková. Příchozí se dozvěděli věci o pěstování, mohli ochutnat různé pokrmy a také si nakoupit omáčky nebo chilli kuchařky. "Program je postavený tak, aby se návštěvníci pobavili, ale také se dozvěděli něco nového," doplnila Vlčková.
Organizátoři Chillibraní letos spolupracují s organizací Dejme dětem šanci, které poputuje pět procent z každé vstupenky. Její cena činí 80 korun. "Výtěžek připadne na stipendijní fond sestrám Natálii a Denise Mikulovým, které přes deset let bydlí v Dětském domově v Kroměříži. Život se s nimi nemazlil, a proto jsou rády, že díky stipendijnímu fondu mohou věnovat čas vzdělávání a mít v budoucnu šanci na lepší život," dodala Vlčková.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.