Správa železnic se chystá od 1. června do 29. srpna rekonstruovat most přes Svratku mezi brněnským hlavním a heršpickým nádražím. Stará klenutá konstrukce byla narušená v prosinci v roce 2022 a od té doby je na místě dočasné mostní provizorium. Opravné práce budou stát 32 milionů korun a kvůli nim bude jezdit podle výlukových jízdních řádů několik linek, které odjíždějí z hlavního nádraží jižním směrem.
Hlavní omezení se v létě budou týkat linek, které jezdí z Brna do Střelic a dále směrem na Zastávku či Moravské Bránice. Část vlaků bude začínat či končit na dolním nádraží, které bude spojovat s hlavním nádražím autobus. Vybrané vlaky budou končit v Brně-Horních Heršpicích a náhradní autobusová doprava na hlavní nádraží bude zajištěná už ze Střelic.
Změní se také částečně čas odjezdů a příjezdů vlaků na linkách ve směru na Hrušovany u Brna, Tišnov, Blansko a do stanice Sokolnice-Telnice.
„Při rekonstrukci rozšíříme izolaci kolejiště, díky čemuž zcela zamezíme zatékání dešťové vody do nosných konstrukcí,“ uvedla mluvčí Nela Eberl Friebová. Hlavní nádraží bylo zásadně rekonstruováno v letech 2018 a 2019 za 2,7 miliardy korun včetně některých mostů, most přes Svratku však tehdy součástí nebyl. Správa železnic za původce problémů označila původně stavbaře, kteří pracovali v korytě. Brno už totiž téměř rok pracovalo na protipovodňových opatřeních, která nejsou dodnes hotová. Město jako investor však toto tvrzení odmítlo a dodnes není hotový posudek, který by určil viníka.
Veškeré výlukové jízdní řády jsou k dispozici na webu krajského koordinátora veřejné dopravy Kordis JMK.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám