Aqualand Moravia o víkendu ukončil letní sezónu, která byla s návštěvností 260 tisíc lidí úspěšnější než loňská. Přes 20 procent celkové návštěvnosti tvořili zahraniční hosté, a to především z Rakouska a Slovenska. Z interních dat vyplývá, že návštěvník stráví v aquaparku průměrně pět hodin. Oblíbenou atrakcí je vodní horská dráha High Five, která jezdí i vzhůru. Denně tuto dráhu sjelo 2880 návštěvníků. Nejoblíbenější atrakcí pak je klidná řeka. Téměř plnou obsazenost hlásí během léta také hotel Aqualand Inn, který je hned vedle. Letní areál, který čítá plochu třinácti fotbalových hřišť bude díky letnímu počasí otevřen i o víkendu 7. a 8. září.
Jižní Morava i letos lákala řadu turistů. Jedním z cílů je také Aqualand Moravia, který je podle agentury CzechTourism jedničkou v rámci celé jižní Moravy. Aquapark pod Pálavou má za sebou 12. letní sezónu a hlásí rekordní návštěvnost. „Branami parku prošlo během letní sezóny přes 260 000 návštěvníků. Celý letní areál jsme letos otevřeli už během červnových víkendů. Díky tomu máme zhruba pětinové navýšení v celkové návštěvnosti. Červenec s počátečním bouřkovým počasím návštěvnosti nepřál, návštěvnost oproti loňsku během tohoto měsíce byla téměř o dvě procenta nižší. Slabší návštěvnost v měsíci červenci přikládáme také zvýšenému zájmu Čechů o zahraniční dovolené, což vyplývá například z údajů letišť o počtu odbavených pasažérů. Přesně naopak tomu bylo v srpnu, kdy v podstatě každý srpnový den evidujeme vyšší vytížení areálu, než tomu bylo loni v srpnu, a to až o 6 procent. Průměrně u nás typický návštěvník strávil 5 hodin,“ hodnotí návštěvnost během léta ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Polovinu návštěvnosti tvořily rodiny s dětmi, ze zahraničí pod Pálavu mířili nejvíce lidé z Rakouska a Slovenska.
Podle interních dat aquaparku byla největší favoritkou mezi atrakcemi Klidná řeka, která na sezónu dostala nové rafty s možností odložit si do nich drink, který si přímo na řece mohou lidé koupit. Řeka čítá 315 metrů. Z tobogánů byla nejžádanější atrakcí vodní horská dráha High Five jezdící i do kopce. Celkem Aqualand Moravia nabízí jízdu na 2 kilometrech toboganových tratí a 16 bazénů. „Denní kapacita atrakce High Five je 2 880 návštěvníků. Za léto tato vodní horská dráha obslouží přes 170 tisíc návštěvníků. Typický letní návštěvník v létě nevynechá minimálně jednu jízdu na Klidné řece a alespoň 3 jízdy na některé ze 40 atrakcí. V Aqualandu Moravia tak každý takový typický návštěvník naklouže alespoň 500 metrů. Při počtu letních návštěvníků se jedná o 130 000 klouzacích kilometrů. To je jako sklouznout se kolem obvodu zeměkoule více než třikrát,“ shrnuje Pavlacký.
Aqualand Moravia, který navštívilo během léta 260 tisíc lidí, urychlil také odbavování návštěvníků při vstupu. „Letos návštěvníci přijížděli nejčastěji mezi 9.-11. hodinou ráno. Odbavení probíhalo velmi rychle, a to díky chytrým pokladnám, které umožňují vstup do areálu během dvou minut. Velmi populární byly také nově zavedené cenově zvýhodněné vstupy po 17. hodině za 499 korun. Denně přivítáme několik set takových návštěvníků, i když doménou díky množství atrakcí a zábavy v parku vždy zůstane celodenní návštěva. Nicméně odpolední vstup byl ideálním doplňkem například pro ty, kteří byli v lokalitě na dovolené a mají jiný denní program, který lze takto atraktivně doplnit o večerní koupání,“ doplňuje Petr Pavlacký.
Úspěšnou letní sezónu za sebou má i hotel Aqualand Inn, který je pár kroků od aquaparku. A už nyní registruje rezervace na příští rok. „Hotel je již typicky jako každé léto vytížen téměř na 100 % své kapacity. Průměrně zde návštěvníci stráví 2-3 noci a velké oblibě se těší možnost ubytování s vlastním průchodem do areálu aquaparku. V září navíc hotel obohatí novinka. Konferenční sál pro 130 osob, který je vybaven nejmodernější technologií. Zvýšený zájem registrujeme také o podzimní balíčky vstupů ubytování s aquaparkem, a to i díky oblíbené vinařské sezóně, která začne v nejbližších dnech,“ říká za Aqualand Inn jeho jednatelka Petra Hodorovská.
S ukončením letní sezóny aquapark ihned skáče do nové, a to podzimní a zimní sezóny. Ta je spjatá s wellness, ale i aquapark je kromě letní části v celoročním provozu. Díky letnímu počasí si návštěvníci užijí celý letní areál ještě o víkendu 7. a 8. září. „Ačkoliv bude během tohoto víkendu aquapark plně v provozu i venku, vstupné na e-shopu je vyjde na 449 korun,“ doplňuje Pavlacký. Wellness sezóna nabídne milovníkům relaxu opět 40 saun, prohříváren a procedur. Chybět nebudou ani poutavé saunové ceremoniály, a to každou hodinu. Opět startují dámské wellness večery, které připadají na každé úterý. Nově však přichází také saunové večery pro muže. První saunová noc se odehraje 25. října. Aqualand Moravia ponechá přes podzimní a zimní sezónu v provozu oblíbenou dvojici termálních venkovních bazénů Romulus a Remus, která návštěvníky prohřeje ve vodě o teplotě 37 stupňů. Voda pochází z místního geotermálního vrtu, a to z hloubky 1,3 kilometrů, jedná se o třetí pramen s největším obsahem síry v celém Česku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.