Obec Mokrá-Horákov na Brněnsku začala využívat na svém webu chatbota, který využívá generativní umělou inteligenci (AI). Cílem je ušetřit čas občanů i úředníků. Lidé se často se svými dotazy, na něž musí hledat odpověď na webu, obracejí právě na úředníky telefonicky či e-mailem. Podle vývojářů ze společnosti Citymind Solutions jde o kvalitativně pokročilejšího chatbota, než jsou ti s předdefinovanými scénáři či prosté vyhledavače v prostředí webů, uvedl v tiskové zprávě ředitel firmy Andrej Gono.
Společnost, která je zatím startupem a vznikla jako studentský projekt s cílem poskytovat samosprávám technologické novinky, uvádí, že Mokrá-Horákov je první obcí v Česku, která takto pokročilého chatbota využívá.
„Pracujeme na vývoji AI řešení pro města, které podstatně zefektivní komunikaci. Chytrý chatbot se v mnohém liší od podobných produktů na trhu. Je speciálně uzpůsobený pro úřady, nevymýšlí si, ale přesto odpovídá kreativně a přesně," uvedl jeden ze zakladatelů firmy Martin Mikulášek.
Chatbot pracuje s daty, která jsou obsažena na webu a poradí si s nimi, ať už jsou v jakémkoliv formátu. Čím kvalitnějšími a aktuálnějšími daty web obce disponuje, tím kvalitnější mohou být odpovědi chatbota. Záleží tedy na tom, jak kvalitní web obec udržuje a jak informace aktualizuje. Občan či tazatel se díky chatbotu nemusí proklikávat webem.
Podle Gona by tento chatbot měl být milníkem pro celou veřejnou správu, protože asistenti využívající generativní umělou inteligenci byli zatím doménou soukromé sféry. Z analýzy komunikace chatbota s občany také může obec identifikovat slabá místa ve vlastní komunikaci s obyvateli. V Mokré-Horákově trvalo rok, než byl chabot nasazen do ostrého provozu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.