Projekt Nový Dornych, jenž v následujících letech v Brně nahradí chátrající obchodní dům Prior, získal stavební povolení. Nabídne komplex několika budov, jejichž spodní podlaží zaplní obchody, restaurace a další služby. Ve vyšších patrech bude nájemní bydlení a kanceláře. Místo v jedné z budov najde také zdravotní klinika.
Projektu Nový Dornych za zhruba sedm miliard korun udělili úředníci stavební povolení. V prostoru vedle hlavního nádraží má vzniknout částečně zastřešený veřejný prostor a šest budov, z nichž nejvyšší bude mít osm pater.
Zůstane napojení na podchod pod hlavním nádražím a také lávka nad Úzkou ulicí. Průchod od nádraží k Vaňkovce zůstane zachovaný i po dobu stavby. Moderní objekt nahradí chátrající obchodní dům Prior.
„Aktuální časový harmonogram počítá s tím, že k uzavření stávající budovy a její demolici dojde na podzim tohoto roku. Dokončení projektu se očekává přibližně za tři roky od zahájení demolic,“ sdělil ředitel developmentu společnosti Crestyl Jaromír Krb.
Středa, 17. května 2023, 18:00
V brněnské ulici Dornych se stále více blíží stavba nového víceúčelového obchoďáku, který vznikne na místě bývalého obchodního domu Prior. K cestě za vytouženou stavbou pomohl soukromé společnosti magistrát, jenž se dohodl s firmou na směně pozemků.
Investor plánuje do komplexu zařadit mnoho restaurací, barů a kaváren. Kromě samostatných provozů chystá i moderní tržnici s restauracemi, bistry či kavárnami.
„Tento koncept znamená konec dohadům o tom, do jakého typu restaurace zajít. U jednoho stolu si každý přijde na své chutě bez ohledu na to, s kým na jídlo vyrazí,“ uvedla obchodní ředitelka developerské společnosti Lenka Preslová.
Ve vyšších patrech zázemí najdou kanceláře a nájemní byty. „Konkrétně vznikne přes sto osmdesát bytů, šestadvacet tisíc metrů čtverečních kancelářských a sedmadvacet tisíc metrů čtverečních retailových ploch,“ doplnila Preslová.
Prvním zveřejněným velkým nájemcem je zdravotní klinika, která zabere celou jednu budovu. Na ploše přes šest tisíc metrů čtverečních budou kromě ordinací a zázemí i dvě lékárny.
Budovy budou mít nejvýše sedm až osm pater. S parkováním se počítá v podzemních garážích. Celý projekt bude samozřejmě napojený na uliční síť a podchod pod nádražím a propojí historické centrum města s plánovanou Jižní čtvrtí.
„Samozřejmostí tak budou dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrická kola,“ upřesnila Preslová. Developer plánuje také úsporné osvětlení, kolárna a šatny se sprchami v kancelářích, ale například i využití dešťové vody pro závlahu zeleně a splachování.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
V roce 1926 bylo rozhodnuto, že nádraží z roku 1839 nevyhovuje, nemá se kam rozšiřovat a je potřeba postavit nové vyhovující nádraží. Toho já se už nedožiju a píchnu se, jestli bude hotové v roce 2039, já myslím, že to staré nádraží se dožije i 200 narozenin. Tak proč tam stavět něco hned u kolejí. Nebylo by jednodušší na dalších 200 let aspoň přistavět 1 kolej?
Jediný větší obchod kde člověk může pořádně nakoupit (Albert nepočítám protože tam jsem pracoval a vím co se v Aholdu dělá z uzeninama a masem :'( ) maso, uzeniny a saláty z pultu a oni ho zruší :-( Jediné Tesco opravdu dává nějaké viditelné slevy na "kartičku" a má otevřeno dostatečně dlouho. Teď tady široko daleko nebude žádný slušnější supermarket :'(