V Brně usilují o vznik jednotného stavebního úřadu, který by zjednodušil stavební řízení. Vedení města nyní hledá pro nový úřad vhodná místa, jednou z možností je budova bývalé pošty v ulici Orlí. Zastupitelé v prosinci pravděpodobně projednají přesun jednotlivých úřadů z městských částí do jednoho sídla. Jejich působnost by přešla pod magistrát.
Stěhování magistrát zdůvodňuje i novelou stavebního zákona, která má začít platit v příštím roce. „Veškeré specializované úřady nebo odbor územního plánování a rozvoje by byly na jednom místě. Povolování stavebních záměrů v Brně by bylo jednodušší,“ popsal radní Petr Bořecký (ANO) a dodal, že vedení města nyní zvažuje možnosti, kde by nový úřad mohl být, pokud bude záměr na prosincovém zastupitelstvu schválen.
Ale ne všichni zastupitelé, kteří jsou zároveň starostové městských částí, s plánem souhlasí. Například podle starosty Líšně Břetislava Štefana (SOCDEM) není možné takový úřad vybudovat za půl roku.
Primárním kritériem pro umístění úřadu je dobrá dostupnost pro obyvatele i zaměstnance, což by budova bývalé pošty v Orlí ulici splňovala. Pošta tam není od června kvůli rušení poboček po celé republice. Podle Bořeckého má vedení města za sebou první jednání se zástupci budovy o případném odkupu. „Pro tuto nemovitost nemáme využití a rozhodli jsme se ji nabídnout k prodeji. Nyní se zpracovává znalecký posudek, který stanoví cenu. Nejprve nemovitost umístíme na portál veřejné správy, kdyby o ni měly zájem státní instituce. Pokud ne, nabídneme ji po třiceti dnech k prodeji,“ řekl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Stěhování úřadů by s sebou přineslo úbytek pracovních míst, o práci by přišlo zhruba sto zaměstnanců. Bořecký tvrdí, že první odhad počtu úředníků na novém úřadě je kolem sto padesáti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.