Že automatické systémy dokáží potrápit nejen uživatele, ale také bezpečnostní sbory, zjišťují jihomoravští hasiči. Za sebou mají desítky planých poplachů. Alarm spustily chytré hodinky, telefony i automobily vybavené systémem eCall, který má zachraňovat životy.
Od začátku letošního roku řešili hasiči na jižní Moravě třináct zbytečných výjezdů, které iniciovalo volání automatických systémů. V desítkách dalších případů se požárníkům podařilo s majitelem chytrého zařízení včas spojit a zjistit, že pomoc bezpečnostního sboru nepotřebuje.
„Ukázkový případ se stal před pár dny na Břeclavsku, kdy majitel chytrých hodinek při jízdě na kajtu spadl do vody, a tím došlo ke spuštění tísňového volání. Operační středisko včas vyhodnotilo, že se jedná o planý poplach a jednotky na místo nevyjely," popsal problém mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška.
Automatické systémy v technologiích mohou být v případě nouze pomocníkem, jenž zachrání život. Podle zkušeností jihomoravských hasičů je ale většina volání planý poplach, a to například kvůli neúmyslnému zmáčknutí tlačítka nebo nárazu, který systém dokáže zaznamenat.
Zavolat o pomoc mohou díky informaci o poloze chytré hodinky, mobily i auta. „Pokud z jakéhokoli důvodu vytočíte tísňovou linku a nejedná se o tísňovou situaci, sdělte operátorovi, že se jedná o omyl. Zejména v případě automatických systémů známe přesnou polohu, předpokládáme, že jste v tísni, kdy nemůžete mluvit, a vysíláme jednotky na místo. Pokud řeknete, že se jedná o omyl, zamezíte zbytečnému výjezdu," apeloval Mikoška.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.