Nejistota a vyčkávání jsou pryč. Na brněnské výstaviště se po dvou složitých rocích vrací optimismus, který výstavářům dodává ustupující pandemie covidu. Letošní sezona se má uskutečnit jako v dobách před koronavirem, včetně hlavních akcí v čele s Mezinárodním strojírenským veletrhem.
Odkládání akcí, ekonomické škrty a především obavy z dalšího vývoje ohledně vládních proticovidových opatření. Tak v poslední době vypadala situace nejen na brněnském výstavišti, do jehož areálu proudili v uplynulých měsících místo výstavářů spíše zájemci o očkování či testování. Nyní ale akciová společnost, jejímž jediným akcionářem je město Brno, věří v lepší časy.
„V poslední době přichází pozitivní zprávy. Věříme, že se veletržní byznys opět rozjede,“ řekl generální ředitel Veletrhy Brno Tomáš Moravec, který loni v prosinci nahradil ve funkci Jiřího Kuliše, jenž byl šéfem brněnského výstaviště od roku 2009.
Start hlavní veletržní sezony přesunuli letos v Brně nezvykle až na začátek dubna. Důvodem je třeba nestálá mezinárodní situace, kvůli níž se neuskutečnily mnohé akce podle zamýšleného harmonogramu. Počkat si třeba musí fanoušci motorismu, kterým se odložil oblíbený Motosalon na příští rok. Podobný osud potkal i další velké veletrhy jako Techagro či SALIMA. Podle Moravce je ale důležité, že firmy i návštěvníci mají o veletrhy stále zájem.
„Podzimní sezona ukázala, že i přes objektivní potíže mají veletrhy důvěru firem. Podle průzkumů a zpětné vazby od většiny vystavovatelů veletrhy potvrdily své místo v jejich obchodní a marketingové strategii,“ uvedl Moravec.
V letošním roce v moravské metropoli odehrálo už několik veletrhů. Lidé například zavítali na módní veletrh STYL a KABO, přehlídku karavanů, Národní výstavu hospodářských zvířat nebo nyní až do středy poutá pozornost v pavilonech Z a F akce SILVA REGINA, kde se představuje přes 180 firem zaměřených lesnickou techniku, myslivost nebo včelařství.
O víkendu je pak v plánu Motovíkend, kterým se snaží pořadatelé vynahradit milovníkům motorek zrušený Motosalon. Hlavním lákadlo a zároveň vyvrcholením sezony pak bude na podzim, kdy vypukne Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV). Nejnavštěvovanější a nejslavnější brněnský veletrh má letos nabídnout podívanou jako před covidem. Účastnit se jej mají firmy z celého světa, které se například loni kvůli covidovým restrikcím výstavy neúčastnily.
„Vnímáme zvýšený zájem firem o prezentaci na letošním MSV. Vrací se také vystavovatelé, kteří se v loňském roce nemohli veletrhu zúčastnit kvůli pandemii. Tím se potvrzuje, že veletrhy jsou pro vystavovatele důležitou obchodní platformou,“ sdělil Michalis Busios, ředitel MSV.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.