Jihomoravský Aqualand Moravia, který je největším aquaparkem v České republice, zažil roku 2021 koronaviru navzdory rekordní letní sezonu. Z Čechů do areálu za vodním potěšením nejčastěji přijížděli Pražané. Nyní se aquapark chystá na investice za miliardu korun.
Přestože vládní opatření a omezení ovlivnila návštěvnost na několik měsíců, přijel loni do aquaparku v Pasohlávkách na Brněnsku téměř stejný počet lidí jako roku 2020. Návštěvnost se podle mluvčí Aqualandu Moravia Karolíny Křenkové podařilo dohnat díky novinkám. „Za rok 2021 aquapark otevřel nový dětský hrad, čímž dokončil první etapu rozšiřování, jež v součtu vyšla na 200 milionů korun. Nyní jej čeká v následujících třech letech další významné rozšíření s investicemi v hodnotě miliardy korun," řekla Křenková.
V areálu přibude nový hotel, který posílí kapacity současného ubytovacího zařízení. Rekonstrukce nemine vnitřní dětský bazén, který nabídne nové atrakce, a na návštěvníky bude již brzy čekat také nový moderní photopoint. Zařízení ve vnitřní i venkovní části areálu umožní udělat fotografii z jízdy na tobogánu a bude propojeno se sociálními sítěmi. „Budeme také pokračovat v automatizaci a zvyšování rychlosti odbavení návštěvníků při vstupu či odchodu z areálu,“ řekl k plánům generální ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Miliardové investice zahrnují také dokončení nového parkovacího domu.
Během loňských měsíců, kdy bylo zařízení kvůli vládním opatřením uzavřené, se v pasohláveckém aquaparku vyměnily podlahy v hale atrakcí i kompletní vzduchotechnika. Její technologie využívají zbytkové teplo, čímž může provoz ušetřit náklady i životní prostředí. „Už nyní využíváme zbytkového tepla, kterým navíc vytápíme nově tubusy tobogánů v hale atrakcí. Dokončujeme dále projekt na vlastní čištění bazénových vod, kdy opět tato investice přispěje k šetření nákladů, ale zejména bude šetrná k životnímu prostředí,“ vysvětlil Pavlacký.
Do Pasohlávek loni zamířilo méně cizinců než v předchozích letech, naopak přibyli čeští návštěvníci. Poprvé v historii do jihomoravského aquaparku přijížděli hlavně Pražané. Provoz aquaparku v minulém roce neovlivnila pouze koronavirová krize, ale také zvyšující se náklady na energie. Zdražování šlo ruku v ruce se zvyšováním nákladů, a to až o několik desítek milionů korun za rok.
Aqualand Moravia je největším aquaparkem v České republice a podle aktuálního žebříčku agentury CzechTourism je nejnavštěvovanějším turistickým místem v Jihomoravském kraji. Za běžného provozu aquapark navštíví ročně až 800 tisíc lidí. Areál nabízí vnitřní i venkovní bazény a atrakce pro rodiny s dětmi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.