Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 3. září 2021, 18:00
Výběrová káva, pochutiny od moravských farmářů nebo bohaté snídaně, které je možné si vychutnat u obchodní schůzky. To a mnohem více nabízí lidem nově otevřená stylová BiegunCafe v brněnské Slatině. Tamní prostory jsou navíc vhodné nejenom k příjemnému posezení, ale také k pořádání firemních školení či přednášek.
Jiří Biegun více než deset let působí jako ředitel jihomoravské sekce pojišťovny Allianz. Vždy si ale přál, provozovat kavárenský podnik. Vzhledem k pracovní vytíženosti, ale na podobný záměr neměl prostor. Když se ale objevila možnost, jak spojit obě profese dohromady, neváhal.
„Vždy jsem si chtěl otevřít vlastní kavárnu a mít tam zároveň ředitelství. Neměl jsem k tomu ale nejdříve povolení firmy a následně pak vhodné prostory. Loni se ale objevila tato možnost v areálu ve Slatině. Tamní majitel nás seznámil s interierovým studiem Ideacollective, které zrovna hledalo nové sídlo, a společně jsme dali dohromady návrh. Navíc nyní ještě naše kanceláře společně sousedí,“ říká Biegun, jenž kvůli covidovým opatřením musel přesunout oficiální otevření o několik měsíců.
„Otevřeli jsme poprvé v březnu, což byla nejhorší možná doba. Vše bylo zavřené a lidé nemohli nikam chodit. Na pobočku nám sice klienti mohli přijít a vypít si u toho i kávu, ale nejednalo se o plnohodnotný provoz,“ vysvětluje majitel BiegunCafe o odložené otevíračce, jež je v plánu tento pátek.
Káva se připravuje na více způsobů
Nový moderní podnik sídlící v ulici Tuřanka sází zejména na kvalitní suroviny. Samozřejmostí je výběrová káva připravovaná na několik způsobů. Kromě tradičního espresa jsou v nabídce i speciality pro fajnšmekry. Nechybí například Affogota, což je šálek espresa podávaný na vanilkové zmrzlině, která je dochucená likérem. Pestrá je také nabídka nealkoholických i alkoholických nápojů, kde nechybí rumy světových značek. Hlavní přednostní brněnské kavárny však zůstávají pochutiny připravované výhradně ze surovin od moravských farmářů.
„Je to jednoduchá, lehká a domácí výroba. Nechtěl jsem žádné panini nebo sendviče z polotovarů, které je možné sehnat jinde. My si zakládáme výhradně na lokálních potravinách. Například z rodinného pekařství v Brně kupujeme domácí chleba, na němž podáváme jelení, kančí nebo srnčí maso, které pro změnu pochází od moravských farmářů,“ tvrdí Biegun, podle nějž jsou hlavním tahákem snídaně.
„Lidé sem chodí zejména na domácí míchána vejce. Připravujeme je podle staré klasické receptury, tedy na škvarkovém sádle se slaninou. Tomu neodolají ani zákazníci, kteří normálně snídají müsli. Myslíme ale i na vegetariány. Třeba nabízíme zrající sýr s hruškovou marmeládou a baby špenátem na toastu,“ popisuje Biegun.
Trhané kančí s domácím chlebem
Podnik v brněnské Slatině se profiluje jako bussines café. Hlavní klientelou jsou proto obchodníci či podnikatelé z okolních areálů, kteří v kavárně najdou odpovídající zázemí i potřebnou techniku. Součástí prostor je například pódium, na němž lze promítat a uskutečnit okolo něj přednášky, školení či další akce. Výhodou provozovny je také to, že se nachází přímo u sjezdu D1, díky čemuž je lokalita snadno dostupná i pro podnikatele z dalších českých a moravských měst, kteří nemusí složitě hledat místo k zaparkování v centru Brna. Naopak v pohodě odstaví auto přímo před kavárnou, kde se nachází prostorné parkoviště.
Součástí prostor je i zasedací místnost pojišťovny Allianz
Kavárna vyniká i prostory, v nichž nechybí různé designové prvky, jako jsou například na betonovém stropě umístěné kulaté baňky, které vytváří příjemné osvětlení. „Snažili jsme se držet střídmosti, abychom nijak nevybočovali například židlemi nebo barvami. Nábytek pochází výhradně od českých výrobců. Snažíme se to propagovat i při naší práci, aby dodavatelé byli od nás, a ne třeba z Číny,“ uvádí Tomáš Blažek, jednatel společnosti Ideacollective, která se zabývá navrhováním a realizacemi privátních i komerčních interiérů.
Prostory kavárny jsou jednoduché
Podle provozovatele sice kavárna slouží k obchodním schůzkám, ale neznamená to, že by do podniku nemohli zajít na vyhlášenou snídani či kávu lidé z Brna a okolí. Právě naopak.
„Chodí k nám zákazníci z blízkého okolí i centra. Myslíme si, že sem přichází lidé, kteří mají rádi kvalitu, protože máme v nabídce věci, co si normálně v obchodě nekoupí,“ shodují se Blažek i Biegun.
V nabídce nechybí ani sladké dezerty
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.