sobota 25. září 2021 Zlata

Jihomoravské silnice čekají opravy. Kudy kvůli stavbě neprojedete?

Na jihomoravských silnicích bude letos v létě panovat stavební ruch. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje rozsáhlou opravu Pisáreckého tunelu, stavbu dvou okružních křižovatek ve Veselí nad Moravou nebo opravu silnice I/53 ze Znojma do Lechovic. Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) chce zahájit stavbu obchvatu Čebína na Brněnsku a přemostění v Blansku. Opravy plánují také Brněnské komunikace a Správa železnic.

Pisárecký tunel a opravy v Brně

Brněnské komunikace začnou v červenci s údržbou lávky Turgeněvova přes Ostravskou ulici za 3,4 milionu korun. „Bude zahrnovat výměnu pochozí izolace na lávce, výměnu schodišťových stupňů, izolaci schodiště, sanaci opěr, křídel, říms, zdí schodiště a rampy, obnovu litého asfaltu v přilehlých částech chodníků a další drobnější opravy. Stavební práce uděláme převážně za částečné uzavírky při zachování pěšího provozu na lávce," uvedla mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Městská firma dále plánuje v srpnu zahájit rekonstrukci křižovatky ulic Poříčí a Rybářská, kde budou nově semafory, nebo opravu silnice i chodníků v Křižkovského ulice, kde se už nyní pracuje na rekonstrukci kanalizace a přechodu na horkovod. Dělníci se budou pohybovat i v centru města, a to v Běhounské ulici. „Vyměníme nevyhovující kamenné dlažby v průjezdním profilu vozovky za kamennou kostku, která následně obohatí a doplní ostatní ulice v městské památkové rezervaci a plynule naváže na již stejnou úpravu na Jakubském náměstí. Náklady činí čtyři miliony," dodala Navrátilová.

Oba tubusy Pisáreckého tunelu v Brně budou o letních prázdninách zavřené především kvůli výměně osvětlení, elektrorozvodů a také instalaci zařízení pro úsekové měření rychlosti. Tubus B čekají i sanační práce a výměna povrchu vozovky, což je v tubusu A po nehodě již hotové. ŘSD také pokračuje ve stavbě velkého městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici a v červnu by rovněž měla začít stavba dalšího úseku Rokytova a Tomkovo náměstí.

Silnice I/53, I/54 a I/55

Ve Veselí nad Moravou omezí práce na dvou okružních křižovatkách na silnicích I/55 a I/54 centrum města. Silničáři proto nyní připravují uzavírku a objízdnou trasu. Předpoklad zahájení prací je v červnu.

„Stavba okružních křižovatek je pro zajištění bezpečného průjezdu městem nutná, protože současné stykové křižovatky silnic I/54 a I/55 jsou extrémně vytížené. Denně tudy projede zhruba 11.700 aut. V červenci plánujeme zahájení důležité úpravy silnici I/53 ze Znojma do Lechovic, a to v úseku delším než sedm kilometrů. Aktuálně kompletujeme podklady o nabídkách pro jednání hodnotícÍ komise. Předpoklad zahájení prací je v červenci," řekla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Stavba je jen jedním ze čtyř úseků silnice I/53 mezi Znojmem a Pohořelicemi, které ŘSD plánuje upravit. Pro urychlení přípravy stavby další tři navazující úseky sloučilo do jedné stavby v délce necelých 21 kilometrů. Nyní pracuje na dokumentaci pro výběr zhotovitele pro celý tah z Lechovic do Pohořelic a na majetkoprávním vypořádání. 

Obchvat Čebína a přemostění v Blansku

Stavba obchvatu Čebína o délce zhruba čtyř kilometrů začne v červenci nebo v srpnu, zatím se vybírá zhotovitel. Náklady přesahují 500 milionů korun. Cílem je odvést tranzitní dopravu mimo zastavěné území Čebína, kde je také kvůli vysoké intenzitě dopravy zničená silnice. Ve stejném období má začít stavba přemostění v Blansku za 226 milionů korun.

„Stavba začíná ve Svitavské ulici na levém břehu řeky Svitavy a přemosťuje koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku. Napojení na stávající dopravní síť je pomocí novostaveb okružních křižovatek. Se stavbou souvisí nutné úpravy parkovacích ploch, chodníků a místních komunikací či vybudování opěrných zídek a nasvětlení. Most je navržen jako nová dominanta lokality v podobě ocelového oblouku se síťovými závěsy," sdělil vedoucí investičního oddělení SÚS JMK Petr Bažant.

Opravy nádraží i železnic

Správa železnic se v červnu pustí do opravy nástupišť na brněnském hlavním nádraží. Náklady činí 80 milionů korun. Cílem je celková oprava přístřešku, plochy a hrany nástupiště včetně technologií. Stávající zděnou hranu s výškou 300 milimetrů a vzdáleností 1675 milimetrů od osy koleje dělníci vybourají a nahradí ji nová hrana splňující současné normy.

„V červenci zahájíme opravy propustků a mostu na trati Vrbovce – Hodonín, opravu trati v úseku Vranovice – Pohořelice a opravu trati v úseku Velké Pavlovice – Mutěnice. Tyto investiční akce dohromady vyjdou zhruba na 22 milionů korun a vyžádají výluku. V srpnu zahájíme ve dvou etapách opravu traťové koleje Moravské Bránice – Moravský Krumlov. Náklady celkově činí 140 milionů," informoval mluvčí železničářů Dušan Gavenda.

Hodnocení článku je 58 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Archiv Ředitelství silnic a dálnic

Štítky ČR, silnice, stavby, železnice, prázdniny, Jihomoravský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Honza Fiala

Tohle je zlý sen. D43 v nedohledu, D1 pohroma, VMO též nedokončen, ale nevadí, rozkopeme to málo, co ještě jakž takž funguje. A ne že by jako všude v civilizaci se to naorganizovalo tak, aby to trvalo co nejkratši dobu a při tom bylo i ekonomické a kvalitní. Systém kšeftíčku je takový, že to musí být zahájeno, dodavatel (který je vítězem ještě před zahájením formální výběrovky) tam nepracující flinky a pár strojů má přítmných, aby byli ve vestičkách vidět a že trvá měsíce či roky to, co kdekoliv jinde týdny, to nevadí. Kšeftíček je doma, úředníci mají malou domů, tak kam spěchat? Proč to dělat pořádně? Proč řešit péči řádnéh hospodáře? Proč zohledňovat, že provoz je mnohoset i tisícínásobný než při vzniku těch cestiček a zejména při absenci dálnice je třeba je rozšířit, narovnat, doplnit o připojováky, odbočováky... Ne, my všude naje.eme kruháče, ostrůvky, aby se to ještě více zašmodrchalo, propustnost snížila, bezpečnost to samé...

pondělí, 24. května 2021, 07:52

Roman Jeschke

Jak bude řešena náhradní doprava za vlak ? Tomkovo náměstí uzavřeno, rozkopaný Šebrov, Olomoučany, Staré Blansko, Spousta staveb není uvedena. Rájec rozkopaný. Pan Crha radní pro dopravu dělá také starostu Blanska. Nelze obojí zvládnout. Už teď se děsím . Před 25 lety jsem to zažil náhradní dopravu. Frekvence byla poloviční. Jet autem dnes Česká - Lipůvka je utrpení. A zastávka náhradní dopravy kdesi u lázní v Židenicích. Ale aby zastavili na Staré Osadě moudré hlavy z Kordisu nenapadne.

neděle, 23. května 2021, 21:13

Lenka Kuchařová

Není to tak dávno,co byl Pisárecký tunel otevřený a už ho musí opravovat?to je kvality práce jako za totality.

neděle, 23. května 2021, 18:57

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.