Nákupní centrum Avion, které stojí v části Brně-jih od roku 1998 a je nejstarší svého druhu ve městě, je na prodej. Přitom ještě před necelými dvěma roky spřádalo vedení střediska velké plány. Stavět se měl obří kinokomplex s bezmála dvaceti sály. Z projektu ale sešlo, a tak místo multiplexu stojí jen hromada suti.
Z projektu na obří multiplex s celkem devatenácti moderními sály se ustoupilo z toho důvodu, že zástupci sítě kinosálů Cinema City se s ředitelstvím Avionu neshodli na tom, jak přesně bude multiplex vypadat a výstavbu zastavili. V Avionu už přitom zbořili levou část centra, kde ke stavbě mělo dojít.
Uplynul rok a půl od demolice a vedle obchodního domu se stále nic neděje. Na místě leží jen několik hromad stavební suti, kolem níž je železný plot. Podle ředitele centra Petra Navrátila současný stav zůstane i nadále, protože obchodní dům se bude prodávat. Švédský vlastník, společnost Ingka Group, se totiž rozhodl rozsáhlého areálu vzdát.
„Naši vlastníci se rozhodli prodat nejen toto obchodní centrum, ale i dalších jedenáct center v Evropě, aby firma získala dostatečné množství peněz k výstavbě v dalších lokalitách,“ sdělil Drbně Navrátil.
Přestože ředitel obchodního centra má vizi o tom, jak by nová stavba na opuštěné ploše mohla vypadat, musí s plány počkat na nového investora. „Staveništní suť na místě zůstala záměrně, neboť uvažujeme o jejím použití do základových konstrukcí nové budovy,“ zdůvodnil Navrátil.
Vedle obchodní domu Avionu se nachází také švédský nábytkářský řetězec Ikea. Zástupci skandinávské firmy se ovšem o opuštěnou plochu nezajímají. „O rozšíření obchodního domu do těchto míst, nejednáme,“ potvrdil Drbně mluvčí Ikei Petr Šašek.
Pro zákazníky je tak v tuto chvíli jedinou jistotou, že průchod mezi Ikeou a zbořeným areálem bude stále přístupný. Lidé tak nebudou muset pro vstup do obou nákupních center obcházet celé budovy. Pokud však chtějí nakoupit v drogerii, musí se vydat až do Olympie.
I když patří Avion k nejstarším nákupním centrům ve městě, v posledních letech zůstává v ústraní konkurentů. Odliv návštěvníků má na svědomí především nákupní centrum Olympia, která rovněž těží z výhodné polohy u dálnice. Za normálních okolností tam míří desetitisíce lidí denně. Lidi láká pestrá nabídka obchodů nebo zábavní průmysl v čele s kinosály.
Další část zákazniků poté navštěvuje nákupní Galerii Vaňkovka, která pro změnu nabízí atraktivní nakupování v centru města. Denně průměrně do obchodní domu, jenž stojí na místě bývalé slévárny, zajde 40 tisíc lidí. V poslední době se pustil do velké rekonstrukce také obchodní dům Futurum, které se rovněž nachází v části Brno-jih.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.