úterý 20. října 2020 Vendelín

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Soutěž, která zachraňuje životy. Letošní ročník projektu MOJE VIZE NULA ocenil nejlepší práce

Nastartovat zájem mladých lidí o problematiku silniční bezpečnosti a zlepšit stav dopravní nehodovosti v České republice je cílem projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice. Druhý ročník došel do svého závěru a v úterý 13. října 2020 byly vyhlášeny letošní vítězné práce. Ta nejzdařilejší vzešla z pěti finálových projektů, jejichž autoři je ještě před konečným oceňováním obhajovali před porotou, čímž museli prokázat i schopnost svůj nápad prezentovat. Nejlépe hodnocenou studentskou prací se stal projekt, Začni u sebe, který odevzdal dvoučlenný tým Vysoké školy kreativní komunikace. Porotu zaujala zejména myšlenkou, že pozitivní přístup a ohleduplnost místo negace může výrazně pomoci změnit spontánní chování řidičů a kultivovat prostředí na našich silnicích. Projekt je detailně propracovaný a má svou komunikační strategii.

„Soutěžní projekty tvoří jedna z nejrizikovějších skupin silničního provozu – studenti, tedy mladí začínající řidiči, kteří se s dopravní výchovou většinou setkají na prvním stupni základní školy na dlouhou dobu naposledy, a pak si své znalosti osvěží až po několika letech v autoškole. Smyslem této soutěže je, aby se mladí lidé zamysleli nad tím, co dělají řidiči špatně, proč řada z nich přeceňuje své řidičské schopnosti a podceňuje možná rizika, a samozřejmě přišli s návrhem, jak to změnit a přimět sebe a ostatní chovat se na silnicích ukázněně,“ uvádí Roman Budský, dopravní expert a jeden z porotců soutěže.

Stejně jako vloni si mohli studenti, jednotlivci nebo studentské týmy vybrat téma, které jim je nejvíce blízké a zapadá do jejich studijního oboru. Držet se však museli dopravního tématu a svojí vizí přispět ke zlepšení silniční bezpečnosti, potažmo ke snížení závažných následků dopravních nehod. „Po celou dobu tvorby mohli studenti své práce konzultovat s 21 odborníky z různých oblastí. Tím se jim dostalo jedinečné šance získat cenné rady, možnost stáže či potenciální realizace jejich projektů,“ říká Jan Polák, ředitel Týmu silniční bezpečnosti a současně pořadatelské organizace.

Druhý ročník soutěže přinesl celkem 127 originálních prací, na kterých pracovalo dohromady 227 studentů ze 24 fakult vysokých škol a univerzit, 2 vyšších odborných škol a 9 středních škol napříč celou republikou. „Všechny projekty mají co nabídnout, jsou něčím zajímavé, zaslouží si pozornost, jsou inspirací k tomu, jak přispět k ukázněnosti řidičů a zvýšit dopravní bezpečnost. O to těžší bylo letos vybrat vítězné týmy. Poděkování a ocenění patří všem, kteří se do letošního ročníku zapojili a zamysleli se nad úrovní bezpečnosti na silnicích,“ komentuje Milan Medek, CSR manažer v Kooperativě a místopředseda správní rady Nadace Kooperativy. Podle podmínek soutěže se ale do finále mohlo dostat jen pět projektů.

Do finálové pětice se dostaly projekty s kreativními a neotřelými nápady na různá témata

Projekt „Začni u sebe“, za kterým stojí studentky Vysoké školy kreativní komunikace, se zaměřil na stále aktuálnější problém českých řidičů, a to agresivity na silnicích. Výsledkem je iniciativa a návrh na propagační kampaň. Projekt „Coffee Drive“ je zaměřen na nesprávný způsob jízdy. Jeho autorka, studentka Univerzity Pardubice, představila mobilní aplikaci, která dokáže, aby se řidič plně věnoval řízení a ignoroval mobilní telefon během jízdy. Přišla s originálním nápadem, jak jezdit bezpečně, ale také odměnou pro ukázněné řidiče – slevovým kupónem na kávu. Další studentku, rovněž z pardubické univerzity, do finále dostal projekt s názvem „Zpracování zásobníku her na téma dopravní bezpečnosti pro MŠ“. Ve své práci se zaměřila na nejmenší účastníky silničního provozu a zpracovala pro ně celkem 24 her, díky kterým si osvojí základní pravidla. Tým z Technické univerzity v Liberci zpracoval „Koncepci efektivního dopravování zaměstnanců“. Studenti zanalyzovali možné způsoby, jakými se zaměstnanci dopravují do práce a zhodnotili nejefektivnější varianty jak pro ně, tak pro zaměstnavatele. Čtyřčlenný tým z Vysoké školy ekonomické v Praze se do finále probojoval se svým návrhem na kampaň „Vrakoviště snů“, v němž propojil bezpečnost a marketing. Studenti upozorňují na riziková místa za pomoci imitované nehody, falešné pokuty a uživatelské mapy na webu.

Soutěž MOJE VIZE NULA vyhlášená Nadací Kooperativy, spolufinancovaná prostředky fondu zábrany škod ČKP a organizovaná Týmem silniční bezpečnosti (Bezpečně na silnicích o.p.s.) proběhla v akademickém roce 2019-2020. Během soutěže byli studenti osobně motivováni Týmem silniční bezpečnosti a pracovníky Kooperativy na 7 přednáškách přímo v aulách vysokých škol a univerzit. Pět nejlepších soutěžilo o ceny v celkové hodnotě 100 000 Kč.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

PR text

Štítky bezpečně po silnicích, Moje vize nula, projekt, bezpečnost, tým silniční bezpečnosti

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.