Úřady se zase otevírají lidem, některé z nich jsou však přetížené. Město radí se i přes rozšířenou pracovní dobu dopravněsprávních odborů raději elektronicky objednat. Úřední dny jsou nyní od pondělí do pátku, svou činnost obnovuje i živnostenský úřad a badatena Archivu města Brna.
Až do 30. června budou Odbor správních činností a Odbor dopravněsprávních činností odbavovat jen předem objednané klienty. Počínaje čtvrtkem 14. května se rozšiřují úřední hodiny obou odborů, a to na úterý a čtvrtek od 8 do 12 hodin. Rezervační systémy jsou přístupné na webu města v sekci Potřebuji si vyřídit.
V pondělí a ve středu bude na těchto odborech mezi 12:00 a 12:40 technická přestávka, během které si zaměstnanci vymění osobní ochranné prostředky a dezinfikují pracovní plochy a prostory.
Předchozí elektronické objednání je podmínkou i pro návštěvu Živnostenského úřadu. Ten bude do 30. června vyřizovat své agendy na přepážkách v přízemí budovy Malinovského nám. 3.
Na ostatní odbory je nutné předem se ohlásit telefonicky nebo e-mailem. Seznam kontaktů je dostupný na webových stránkách. Město apeluje na občany, aby každou návštěvu úřadu zvážili, a pokud je to možné, odložili ji, nebo alespoň nahradili osobní kontakt elektronickým.
Badatelna Archivu města Brna je za zvýšených hygienických opatření přístupná od 11. května. Aktuální informace jsou dostupné na stránkách archivu.
Od 1. července budou moci lidé opět uhradit poplatek za odpad i v hotovosti. V budově Šumavská 35 se otevře pokladna Odboru životního prostředí. Čas na zaplacení mají lidé letos mimořádně až do konce srpna. Nyní mohou využívat všechny možnosti bezhotovostní platby – přes bankovní účet, e-shop městských služeb Brno iD nebo poštovní poukázkou. Veškeré informace jsou dostupné na internetu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.