Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Brněnské OC Futurum čeká v příštím roce revitalizace. Rozšíří se nabídka obchodů i služeb

Obchodní centrum Futurum na kraji Brna projde v příštím roce kompletní přestavbou. Zvětší se prostor pro obchody a služby, objeví se nové možnosti trávení volného času a provoz budovy bude ekologičtější. Nové plochy centra obsadí například obchod s dámskou módou ze skupiny LPP, do níž patří značky jako Reserved, Sinsay nebo Cropp. Vlastník a investor celé revitalizace, společnost Trikaya, již letos provedl první kroky modernizace a zřídil v budově spolu s provozovatelem trampolínový park, který slavnostně otevře 14. prosince.

Na jaře 2020 se obchodní centrum Futurum dočká přestavby a revitalizace. Do opravy společnost Trikaya investuje více než 300 milionů korun. Futurum se nově rozšíří o celých 3000 metrů čtverečních, přibudou nové obchody. 

„Revitalizací se snažíme přizpůsobit novým zvyklostem návštěvníků obchodních center, jako je preference většího množství služeb a aktivit na jednom místě. Kromě obchodů tedy rozšíříme i gastronomickou zónu, kde vedle dosavadních fastfoodů přibudou i klasické restaurace s obsluhou,“ říká Alexej Veselý, výkonný ředitel společnosti Trikaya.

„Zároveň společně s přestavbou chystáme i novou marketingovou strategii centra, která jde naproti zejména mladým rodinám s dětmi. První vlaštovkou této změny je například trampolínové centrum Jump Planet, jehož stavbu jsme stihli již v tomto roce a které bude v provozu od 14. prosince.“ dodává.

Přibudou nové obchody i restaurace

Tesco ve Futuru zůstane, přibudou řecká i česká restaurace a running sushi. Svou první pobočku v Brně otevře právě ve Futuru i značka Sinsay. Mezi další značky, s nimiž investor o pronájmu jedná, patří prodejna Action, Baťa, Burger King, OKAY elektro, BENU lékárna, ProSpánek, O2 nebo Pepco.

Provoz Futura by měl být ekologičtěší. „Při proměně centra počítáme také s instalací moderních technologií, které šetří životní prostředí. Vylepšit hospodaření s energiemi pomůže nová solární elektrárna na střeše budovy a návštěvníci tu budou moci využít i dobíjecí stanice elektromobilů,“ popisuje Alexej Veselý.

Futurum bude ekologičtější

O vzhled exteriéru centra se postará studio KOGAA, jež vyhrálo v architektonické soutěži se svým návrhem, na němž se podílel i umělec Václav Kočí. Hlavním estetickým prvkem bude sjednocený plášť z perforovaného plechu, který budově dodá barevnější identitu a který spolu s přiléhající krajinou vytvoří denní i noční ikonu, jež bude sloužit jako orientační bod pro projíždějící automobilovou dopravu.

Dominovat budou přírodní prvky

Na přírodních prvcích pak staví i návrh interiéru, který má zjednodušit prostor tak, aby vynikaly výlohy s vystavenými produkty. Prostor si bude hrát s denním světlem, dominovat bude dřevo a zeleň. 

„Řešení severního vstupu je ovlivněno nízkou výškou stávajících stropů. Proto je kompletně odhalujeme a doplňujeme o světlíky přes celou šířku obchodní pasáže. Světlíky přináší sluneční světlo hluboko do prostoru obchodního mallu. Lehce industriální charakter umocňují zavěšené lampy. Konstrukční přiznaný beton doplňují dřevěné podhledy. Barevné obchodní shopfronty organizuje grafitově šedá linka žaluzií s jasně vymezenými vstupy,“ představuje nový vzhled interiéru Jan Vlček ze studia ARCHI JAM. Kompletní revitalizace centra by měla být dokončená na podzim 2020.

Centrum, které v roce 2018 zakoupila společnost Trikaya jako součást strategie diverzifikace portfolia, bylo vystavěno v roce 1999 a má roční návštěvnost okolo 3,2 milionu lidí.
Jeho současná plocha bez hypermarketu činí 16 700 metrů čtverečních, na níž je 70 nájemních jednotek,
a přiléhá k němu i 1 400 parkovacích míst.
Mezi nejvýznamnější nájemce patří obchody Tesco, Sportisimo, OKAY elektro, KIK, GATE, Bambule, Takko Fashion nebo KFC.
Centrum se nachází ve strategické, neustále se rozvíjející oblasti v městské části Brno-jih a těsně přiléhá k místu, kde se kříží dálnice D1 a hlavní tah na Vídeň.
Z centra města je dostupné po Vídeňské či Heršpické ulici.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto KOGAA | Zdroj s použitím tiskové zprávy

Štítky Futurum, Brno, oprava, revitalizace, obchod, Trikaya, Reserved, Tesco, OKAY, Burger King, Václav Kočí, KFC

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Brněnské OC Futurum čeká v příštím roce revitalizace. Rozšíří se nabídka obchodů i služeb  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.