pátek 28. února 2020 Lumír

Influenceři si vydělají i více než průměrný Čech, reklamy vkládají do fotek i videí

Sociální sítě se stále častěji stávají místem, které firmy používají pro zviditelnění svých produktů a služeb. Reklamy se objevují i u influencerů, kteří jakožto tvůrci umisťují propagaci do svého obsahu. Influenceři představují pro značky lákavý a zároveň oproti tradičním médiím i levný prostředek, jak co nejefektivněji rozšířit povědomí o produktu nebo službě, kterou nabízejí.

Reklamu vkládají influenceři do fotek i videí, dostávají za to nemalé peníze

Influenceři působí na všech sociálních sítích, mezi nejoblíbenější patří Instagram a Youtube. Pro své diváky tvoří různý obsah v podobě fotek či videí, mezi které mohou reklamu zakomponovat. Díky tomu se z této činnosti mnoho z nich i uživí. „Sociálními sítěmi se ve většině případech uživit dá a často si člověk vydělá více, něž jaký je průměrný plat v Česku,“ popsala influencerka Martina Třešňáková. Na Instagramu ji sleduje přes sto tisíc lidí.

„Finanční ohodnocení závisí na tom, jak k tomu daný tvůrce přistoupí, zda má dlouhodobé spolupráce a tedy i stálý příjem, nebo spíše preferuje nárazové nabídky. Kromě toho záleží i na tom, zda přijímá každý možný návrh, nebo si mezi nimi vybírá,“ dodala Třešňáková. Síla influencerů spočívá především v jejich blízkosti se sledujícími, kteří se s nimi dokáží ztotožnit a berou je jako své kamarády.

Značka díky nim zapůsobí na cílovou skupinu

V influencerech vidí pozitivní přínos i zástupkyně parfumerie Elnino pro komunikaci na sociálních sítích Barbora Stránská. „Tvůrce na sociálních sítích sledují reální lidé a navíc si můžeme vybrat influencera relevantního k firmě i jednotlivému produktu a zapůsobit tak na potřebnou cílovou skupinu,“ uvedla Stránská.

Špatná volba tvůrce může firmě uškodit

Nevhodný výběr tvůrce však může mít negativní důsledky na celou kampaň. „Často se stane, že si značka vybere influencera jen na základě počtu sledujících a už se příliš nesoustředí na prolnutí cílových skupin nebo styl komunikace,“ uvedla zástupkyně agentury Elite Bloggers Natálie Kolářová. Ta propojuje firmy s vhodnými influencery pro chystanou reklamu. „Značka by si také měla prověřit statistiky influencera i jeho předchozí komunikaci na sociálních sítích,“ doplnila Kolářová.

Stejný názor má i marketingový konzultant Václav Blahout. „Je to efektivní forma marketingu, ale jedině v případě, že se firmě povede najít člověka, který umí na své sledující zapůsobit a přimět je k pořízení produktu či služby,“ uvedl Blahout.

 

Štítky influencer, sociální sítě, reklama, kampaň, propagace

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.