sobota 7. prosince 2019 Ambrož

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Přes dvacet let na trhu a stále na špici inovací. Oblíbený brněnský Netbox sází hlavně na přátelský přístup

Zajišťuje internet pro více než 100 tisíc brněnských domácností. K tomu provozuje internetovou televizi Kuki a pravidelně o sobě dává vědět nápaditou reklamou. Firma Netbox je v Brně pojem. A ne náhodou. Pověst spolehlivého poskytovatele rychlého internetu si brněnská firma vybudovala dvěma dekádami tvrdé práce. K tomu výrazně přispěla i rodinná firemní kultura a přátelský přístup ke klientovi.

Partička nadšenců předpověděla sílu internetu

Netbox se narodil už v roce  1998. Internet byl tehdy ještě v plenkách, ale ti prozíravější už tehdy tušili, že z internetové sítě bude jednou opravdový fenomén. Věděla to i partička mladých počítačových nadšenců z Brna, která založila firmu SMART Comp. s.r.o., matku dnešního Netboxu. 

„SMART Comp. s.r.o., později pak Netbox, jsem založil v roce 1998 s kamarádem ze školky. Zabývali jsme se výrobou a prodejem chytřejších počítačů v chytřejší firmě. Odtud vyplývá i jméno naší společnosti SMART Comp,” popsal předseda představenstva a jeden ze zakladatelů Marek Bukal. 

„Později jsme začali připojovat firmy k internetu až jsme připojili internetovou kavárnu, které jsme pak společně dali jméno Netbox a začali se věnovat skutečným zákazníkům, tedy nám všem, co používáme internet doma," dodal Bukal.

Stále o krok napřed

Vize zakladatelů Netboxu byla od začátku jasná - být nejlepší a hlavně nejrychlejší. Ruku v ruce s takovým plánem tak byl od počátku důraz na inovace. V roce 2001 tak Netbox představil na veletrhu Invex v Brně plán internetového připojení do všech domácností.

Internet totiž v domácnostech tenkrát nebyl vůbec a když, tak jen přes telefonicky vytáčené připojení, které bylo drahé a pomalé. Netbox tak začal s instalací prvních sítí v brněnské Líšni. 

Během následujících sedmi let se tak k síti Netbox připojí 20 tisíc domácností. Původně malá firmička se rozrostla na organizaci zaměstnávající přes 60 lidí a 150 externistů s ročním obratem ve výši 140 milionů korun.

„Netbox je jako rozjetý rychlík. Měl jsem dost monotónních lokálek finančního světa, proto jsem v roce 2009 naskočil do rychlíku, který v oboru telekomunikací v zastávkách nezastavuje, pouze občas přibrzdí,” prozradil finanční ředitel firmy Martin Ryšavý.

Seznamte se, Kuki

Spirálu vývoje otočil netbox o další závit v roce 2014. Protože nebyli spokojení, jaký software pro poskytování televize přes internet (IPTV) se dá koupit, napsali si ho v netboxu sami.

Časem tak vyvinuli a následně rozjeli svou vlastní televizní platformu. Na podzim roku 2014 spatřila světlo světa Kuki, unikátní internetová televize. Nepotřebujete pro ní nic jiného než internet, a to od jakéhokoliv provozovatele, připojit se dá se kdekoliv v Česku z jakéhokoliv zařízení a divák může sledovat filmy, seriály či klasické televizní vysílání i sedm dní zpětně.

Dělej, co tě baví

Jedním ze základních stavebních kamenů úspěchu Netboxu je přitom rodinná firemní kultura. Žádné pedantství nebo předepsané dress codes nečekejte. Kreativní setkání vedení firmy probíhají často u piva. Součástí pracovní náplně jsou i firemní teambuildingy nebo sportovní výlety do zahraničí.

„V Netboxu se příliš nehraje na nějaké hierarchie. Umíš něco? Baví tě to? Chceš to dělat? Tak to prostě dělej a je jedno jestli je to projektování, programování, dohadování se s úřady či dodavateli, nebo třeba vedení týmu,” vysvětlil ředitel realizace Miroslav Rek. „Myslím, že každý člověk, který chce dělat svou práci dobře, má v Netboxu dveře otevřené,” dodal Rek.

Netajíme se tím, že jsme hraví a máme rádi humor

Neodmyslitelnou součástí brněnské firmy je také originální pojetí marketingových aktivit. Ať už jde o vzhled webových stránek, videospoty nebo komunikaci na sociálních sítích, v netboxu umí zaujmout a nebojí se pouštět do odvážnějších věcí.

Skvělým příkladem je kampaň Tak trochu jiný počty, která vyšla letos na začátku října. V kampani se netbox nebojí pracovat s kontroverzními tématy a zahrnuje do ní i aktuální společenské trendy. Jeden z vizuálů tak například zobrazuje oblíbenou značkovou kávu mileniálů s provokativním textem: Karamelové hipstrčíno, nebo měsíc internetu.

Přímo geniálním počinem je pak videospot o Radkovi Em. „Netajíme se tím, že jsme hraví, máme rádi humor a nadsázku, proto se snažíme, aby každá naše kampaň byla taky taková,“ prozradil marketingový ředitel Lukáš Pazourek.

Zákazníci musí vědět, že se na nás mohou kdykoliv obrátit

Další z předností, kterou se brněnská firma může pochlubit, je individuální přístup k zákazníkovi. „Péče o zákazníky je téma, které v letošním roce nejvíce Netboxem rezonuje. Chceme našim zákazníkům co nejvíce zpříjemnit a zefektivnit komunikaci a přístup k nám,” uvedl ředitel péče o zákazníky a obchodní ředitel Zdeněk Vrána.

Podle Vrány jsou služby Netboxu často spojeny i s aspekty, které kolikrát nejdou úplně snadno ovlivnit - jako třeba problémy s elektřinou či hardware zařízením. „Právě od toho tu náš pečovatelský tým je, aby zákazníka vyslechl, pochopil a v co nejkratší době zajistil řešení situace,” dodal.

Telefonicky, mailem, přes sociální sítě nebo osobně s kávičkou nebo vínem zdarma

Zákazník se tak může na Netbox obrátit telefonicky, mailem, přes funkci LIVESALE na webových stránkách, či Facebook Messenger a samozřejmě osobně na zákaznickém centru na náměstí Svobody.

„Právě i na náměstí svobody přistupujeme k našim návštěvníkům s maximální péčí. Nejlepší je to začít na vlastní kůži, tak se určitě zastavte na kávičku nebo skleničku vína do Netbox store na náměstí Svobody,” vybídl Vrána.

 „Je pro nás skutečně důležité, aby nám naši zákazníci rozuměli a věděli, že se na nás mohou obrátit,” dodal.

Krok po kroku k pokrytí celého Brna

Jediné, na co si Brňané u Netboxu stěžují je, že právě na jejich adrese ještě není připojení brněnské firmy k dispozici. To je však jen otázkou času. „Velmi rádi bychom pokryli celé územní Brna, ale nejčastější komplikací je právě projednání připojení s představiteli společenství domů,” vysvětlil Vrána.

„Jen v letošním roce jsme připojili více než 2000 nových domácností a dalších více než 2000 domácností máme předjednáno do konce tohoto roku," uzavřel Vrána. 

PR text | Foto Tomáš Hrivňák, Netbox

Štítky netbox, brno, internet, připojení

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.