Dopravní podnik města Brna se (DPMB) chystá příští rok masivně investovat. Cestující se tak můžou těšit na desítky nových šalin, elektrické informační tabule na každé zastávce nebo novou čekárnu na autobusovém nádraží u Grandu.
Jedním z nejzásadnějších projektů budoucích let je dokončení více než desetiletého programu šalin Vario a následné navázání projektu Tramvaj pro Brno. Během něho dopravní podnik vymění posledních 42 tramvají typu K2 ze 70. a 80. let za nové. Půjde o tramvaj typu EVO a technici dopravního podniku je navíc smontují technici přímo v dílnách DPMB.
„Naši lidé získají také know how a budou tramvaj montovat v ústředních dílnách. Půjde o nízkopodlažní a klimatizovaný vůz. Za pět let zaplatíme 1,3 miliardy korun," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Vedle šalin nakoupí dopravní podnik také 25 nových kloubových trolejbusů, které nahradí staré vysokopodlažní vozy 14Tr a 15Tr. Dopravní podnik pořídí také 20 nových autobusů, které nahradí především starší autobusy CITELIS s emisní normou Euro 4, které jsou již na hranici životnosti. Patnáct kusů autobusů bude v městském provedení a pět kusů autobusů v příměstském provedení.
Příměstské autobusy budou nasazovány na linky vyjíždějící i za hranice města Brna, budou vybaveny bezpečnostními pásy a připraveny k použití i pro zájezdy. „Vozíme i děti ze škol ve velkém množství. Nové autobusy nabídnou větší bezpečnost," dodal Havránek.
V příštím roce chystá dopravní podnik druhou polovinu rekonstrukce ulice Údolní v úseku Úvoz – Náměstí Míru, dojde také k odhlučnění tramvajové trati Cejl – Zábrdovická. Kvůli uzavírce trati na Starou osadu se bez dopadu na provoz bude opravovat trať v Bubeníčkově ulici.
„Na jaro chystáme také opravu na Veveří od Grohovy k Žerotínovu náměstí při zachování jednokolejného provozu," dodal Havránek. Práce budou pokračovat také na Plotní a nejspíš se zahájí i dlouho očekávaná stavba tramvajové tratě z Osové na Kampus.
Dopravní podnik pak také opraví tramvajovou trať linky číslo 8 v úseku Ostravská – Novolíšeňská v návaznosti na loňskou úpravu této tratě v úseku Táborská – Ostravská. Zastávky Bílá hora, Bělohorská, Líšeňská budou nově bezbariérové.
Pro zlepšení image brněnského centra tak dopravní podnik postaví novou čekárnu a nové komerční prostory na autobusovém nádraží u Grandu, včetně kompletní rekonstrukce zpevněných ploch pod „skořepinou“ . Práce by měly skončit do začátku letní turistické sezóny.