Brno plánuje výstavbu dopravního terminálu v městské části Starý Lískovec, na němž se budou prolínat vlaky a trolejbusy s autobusy. Předpokládané náklady se pohybují kolem 200 milionů korun, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Vybudování terminálu je součástí projektu železniční zastávky Starý Lískovec, kterou chystá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v roce 2020 až 2021.
Radní vybrali firmu PK Ossendorf na vypracování dokumentace pro stavební povolení a realizaci projektové dokumentace. „Po vypracování bude možné zahájit soutěž na zhotovitele stavby. Musíme ale také počkat na to, jakým způsobem bude Správa železniční dopravní cesty řešit rekonstrukci trati," uvedl Mrázek.
SŽDC chystá elektrizaci a druhou kolej na trati z Brna do Zastávky u Brna. Stavba měla začít už počátkem tisíciletí, ale zdržel ji spolek Voda z Tetčic, který blokuje například i stavbu velkého městského okruhu v Brně. „Voda z Tetčic dělá velké problémy s rekonstrukcí této trati. My ale věříme, že to SŽDC vyřeší. Na terminálu s potřebnou zastávkou by pak lidé mohli využívat vlak jako rychlé spojení," řekl Mrázek. Podle něj se také počítá s točnou pro trolejbusy.
Díky dopravnímu terminálu ve Starém Lískovci se zjednoduší cesta lidem, kteří jezdí od Zastávky u Brna a od Střelic do jihozápadní části Brna, kde je univerzitní kampus a nemocnice.
Kromě nové zastávky ve Starém Lískovci má vzniknout i zastávka v Ostopovicích. Po modernizaci a vzniku zastávek bude mít asi dvacetikilometrová trať z Brna do Zastávky u Brna dvě koleje a elektrické vlaky budou moct jezdit rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Dnes jezdí většinou rychlostí 80 kilometrů.