Prodejní automaty ve středních školách čeká změna. Členové asociace výrobců sycených nealkoholických nápojů UNESDA (a mezi nimi například gigant Coca Cola) do svých automatů od září budou dodávat jen nízko či nekalorické produkty. Cílem této iniciativy je omezit prodej slazených nápojů ve středních školách v Česku i na Slovensku.
Členové Asociace výrobců sycených nealkoholických nápojů v rámci EU (UNESDA) přišla se závazkem vůči středním školám snížit cukr v nápojích, které si žáci mohou koupit. Dala si za cíl do konce roku 2018 zúžit prodej nápojů pouze na nízkokalorické nebo bez kalorií a snížit cukr v nápojích o 10 % do roku 2020.
„Asociace UNESDA se zavázala do konce roku 2018 zúžit prodej nápojů na středních školách pouze na nízkokalorické nebo bez kalorií a odstranit reklamu a loga z automatů. Grafické materiály budou pouze vyzývat k dodržování pitného režimu. Je ale na rozhodnutí každého vedení školy, jaké produkty jsou či budou ve školách dětem nabízeny. Náš kraj tuto iniciativu opravdu vítá,“ řekla náměstkyně hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Berdychová odpovědná za oblast školství.
Například společnost Coca-Cola HBC se zavázala, že do automatů ve středních školách bude dodávat pouze nápoje s obsahem cukru nižším než 5 gramů na 100 mililitrů. Energetické nápoje nebudou dodávány vůbec.
Asociace UNESDA byla založena v roce 1958 v Bruselu. Sdružuje výrobce sycených, nesycených nápojů, džusů, ledových čajů, kávy, energetických nápojů. Nesdružuje naopak výrobce ovocných džusů, přírodních a minerálních vod. Mezi členy patří například Coca-Cola, Nestlé, RedBull, DanoneWaters a další.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.