Městská část Brno-střed ode dneška provozuje nové pracoviště s názvem Miniúřad. Jeho cílem je usnadnit občanům Brna-střed orientaci v úředních záležitostech, řešit některé často poptávané úřední agendy rovnou na místě a ve složitějších případech poskytnout alespoň poradenství a pomoc s vyplněním formulářů.
Miniúřad je snadno dostupné pracoviště v přízemí hlavní budovy radnice na Dominikánské ulici č. 2. Jeho odborně vyškolení pracovníci zajišťují během rozšířené pracovní doby základní poradenství v jakékoliv životní situaci, kterou občané na úřadě MČ Brno-střed mohou vyřešit.
Jednodušší agendy, jako například podání žádosti o nájemní byt, oznámení o pořádání kulturní akce, žádost o jubilejní svatbu nebo vítání dětí a některé další, občané vyřídí přímo na Miniúřadu. U složitějších agend nasměrují pracovníci občany ke kompetentním úředníkům tak, aby k nim přicházeli již vybaveni potřebnými informacemi a také správně vyplněnými formuláři.
Dále zajistí rychlou vidimaci a legalizaci, tedy ověření listin a podpisů, a mohou vydávat výpisy z informačních systémů veřejné správy – např. výpis z Rejstříku trestů nebo Katastru nemovitostí, bude zde fungovat tzv. Czech POINT.
„Cílem Miniúřadu je zjednodušit občanům vyřizování nejběžnějších úředních procesů a zpříjemnit jim čas strávený na úřadě. Systém by měl vést k tomu, že občané v hlavní budově úřadu získají potřebné informace a třeba i společně s kolegy vyplní formuláře dopředu a za konkrétním úředníkem už půjdou zcela připravení, se vším, co k vyřízení své žádosti potřebují. Vyřízení věci pak proběhne mnohem rychleji a úředníci se na odborech budou moci více věnovat odborné práci, protože poradenství za ně zajistí právě Miniúřad“, hodnotí přínosy radní Svatopluk Bartík, který vznik Miniúřadu inicioval.
„Velmi pečlivě jsme ladili provozní dobu Miniúřadu, vyhodnocovali jsme si návštěvnost na jednotlivých odborech, abychom byli schopní občanům nabídnout tyto služby i mimo klasické úřední hodiny radnice a zároveň tehdy, kdy je často vyhledávají a tím pádem pravděpodobně potřebují“, říká Petr Štika, tajemník Úřadu MČ Brno-střed.
V Miniúřadu aktuálně probíhá zkušební provoz, pokud se služba osvědčí a bude občany hodně využívána, zvažuje radnice její přesun do centra města, aby byla ještě dostupnější a blíž občanům.
Otevírací doba Miniúřadu:
- v pondělky a středy od 8.00 do 18.00 hodin,
- v úterky a čtvrtky od 10.00 do 18.00 hodin,
- v pátky, kdy je občany úřad nejméně navštěvován, od 10.00 do 14.00 hodin.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.