Okénka připevněná plastovými svazovacími pásky a nápisy "neotvírat", které platí nejen pro cestující, ale také pro řidiče. V brněnských šalinách řeší problém s nedostatkem čerstvého vzduchu. Okna se nesmí otevřít kvůli celoplošným reklamám s obličejem primátorky Markéty Vaňkové (ODS).
Neúplná reklama a zdeformované obličeje. Tak vysvětlil Dopravní podnik města Brna (DPMB) omezení větrání v tramvajích, jejichž venkovní polepy zasahují do oblasti okének. Na nečekaný příkaz si začali stěžovat sami řidiči, podle kterých je v tramvajích za současných teplot nezvladatelné horko. Drtivá většina vozů je totiž neklimatizovaná. „Prosím, nechoďte si zchladit žáhu k řidiči, nýbrž na radnici k paní primátorce," okomentovala situaci jedna ze zaměstnankyň DPMB na Facebooku.
Negativní odezva od řidičů se dostala také k vedení dopravního podniku. Reklama je ale podle generálního ředitele Miloše Havránka důležitým přínosem pro rozpočet akciové společnosti. „Podle mého názoru jde o přehnanou reakci zaměstnanců, stížnosti od cestujících jsme nezaznamenali. Například u tramvají Porsche jde o tři neotevíratelná okénka z třiceti,“ řekl Drbně.
S omezením větrání, které je v letních měsících ve vozech brněnské hromadné dopravy nezbytné, ale nejsou podle zjištění redakce spokojení ani cestující. Naštvaná je například důchodkyně Milada, která se téměř denně dopravuje do centra města. „V přeplněné šalině se nedá pořádně dýchat, natož když ještě někdo přikurtuje okénka plastem, aby nešla otvírat. Nechápu, jak je to v létě možné,“ svěřila se.
Podle mluvčí DPMB Hany Tomaštíkové jsou klienti využívající reklamy informovaní o tom, že by na okénka neměli umisťovat obličeje. Právo odmítnout nebo upravit reklamu, které si dopravní podnik vyhrazuje, ale v případě předvolební kampaně ODS nevyužil. Například žlutě potištěná tramvaj, která se Brnem projíždí s tváří zájemce o primátorské křeslo Petra Hladíka (KDU-ČSL), uzamčená okna nemá.
Podle brněnských občanských demokratů nechtěla strana po dopravním podniku, aby větrání omezil. „Žádný požadavek tohoto typu od nás nevzešel," informovala dnes Drbnu brněnská manažerka ODS Monika Švaříčková s tím, že primátorka již oslovila vedení DPMB, aby otevření kritizovaných okének umožnilo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
a k vaňkové - asi bych ji záměrně povozil celou JEDNU SMĚNU, (jako má řidič), v uzavřené šalině, busu..., aby si to VAŇKOVKA užila! pak by možná pochopila, že její reklama je nejen ZBYTEČNÁ, ale i kontraproduktivní! :-)
to: Lenka Kuchařová
nejsem si jist, ale mám dojem, že řidiči v létě NETOPÍ, (bylo by to i nelogické a drahé), ale to vydávané teplo, že nějak souvisí s motorem atd. (ale to by asi uměl dostatečně vysvětlit někdo jiný). ovšem zapnout klimu, když tím POJÍZDNÁ SAUNA disponuje, to by jistě mohli a měli...
Mně víc vadí,že 90% řidičů,kteří mají u každého okýnka napsasné informace o klimatizaci,ji nezapínají a ještě topí dovnitř autobusů,trolejbusů a šalin.Při +35°C je to fakt ,,balada ".....
BĚŽTE DO PR*DE*LE, vy brněnští SRÁ*ČI z radnice! :-(((( okolo oken - CHUJ S REKLAMOU I VAŇKOVOU, stačí jen okolo oken PROŘÍZNOUT FÓLII a okna pak lze normálně otevřít! nějaký ZBYTEČNÝ KSICHT SOUDRUŽKY VAŇKOVÉ - vylepte si v kadibudce, kdo má zájem! a jinak: nevětrané prostředky mhd a covídek?! nu co, brzy budou volby a nikdo normální, takové ZLODĚJE, GAUNERY a celou BRNĚNSKOU STOKU volit NEBUDE! :-DDD