Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekNeděle, 30. ledna 2022, 09:06
Brno trpí nedostatečným poměrem zeleně ve městě, říká fyzik a zastupitel města Brna David Pokorný z hnutí Fakt Brno. Zeleň přitom dokáže poskytnout stín v horkém létě, zadržet vodu a město celkově ochladit až o 5 stupňů Celsia.
Při rekonstrukci ulic v Brně zeleň často mizí. „Podle studií dokáží stromy výrazně snížit teplotu. Chceme, aby se jejich počet zvýšil a byl to i závazný prvek při rekonstrukcích ulic,“ odhaluje své plány zastupitel města David Pokorný, který stojí za založením nového hnutí Fakt Brno.
V plánech revolučního přístupu k řešení rekonstrukce ulic v Brně se píše o kompletním auditu volných míst pro výsadbu stromů v zastavěném území města. Jednalo by se o místa, kde dříve zeleň zjevně byla, ale dnes tu chybí, což se projevuje v parných letních dnech. Jde o volné výřezy v chodnících, staré pařezy a další zanedbaná místa. Mezi dalšími plány je budování travnatých pásů zeleně či zelených stěn. Investice mají směřovat také do budov ve správě města, aby při rekonstrukcích byla zásadním kritériem energetická úspornost.
Budoucnost města vidí hnutí také ve využití vodíku coby paliva pro vozy hromadné dopravy. „Vodík budou schopné vyrábět Teplárny Brno. Jde o nadějný zdroj s minimálním dopadem na životní prostředí. Nejde o žádné sci-fi, je to jen otázka času a čím dříve začneme, tím rychleji provedeme potřebné změny,“ uvedl David Pokorný, který je zároveň ve vedení společnosti Teplárny Brno. Prvním nadějným vykopnutím je podle něj memorandum mezi společností SAKO, městem Brnem a VUT. Pro oblast životního prostředí hnutí vytvořilo vlastní odbornou skupinu, ve které jsou politici i odborníci z praxe.
Ambicí plánů je také podpora cyklistické dopravy ve městě. Cílem je ulehčit dopravě a přeplněným silnicím. „Prioritu vidíme ve vybudování sítě cyklotras, které umožní rychlé a komfortní propojení města s okrajovými částmi. V druhé řadě pak vytvoření logické sítě v samotném centru města. Dálkové trasy chceme vést přednostně mimo hlavní frekventované ulice,“ vysvětluje Pokorný. Celý koncept by měly doplnit trasy pro pohyb mezi dálkovými cestami a možnými cíli cyklistů. Plány také počítají s rapidním zvýšením počtu cyklostojanů a ploch k odstavení kol. Jejich nedostatek dnes podle odborníků tvoří zbytečnou bariéru k jejich využívání.
Nové hnutí Fakt Brno pro své plány nasbíralo už přes 2000 podpisů Brňanů, a to během necelého týdne.
Zadavatel: Fakt Brno
Zpracovatel: Fakt Brno
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.